Använda telefonen som livestream kamera

Hem Mobilt & Surfplattor Använda telefonen som livestream kamera

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29429 Svara
    Linda
    Gäst

    Vilka funktioner behöver jag stänga av på min telefon när jag använder de n till livestram. Vill ju inte att ngn ska ex ringa. Behöver oxå se till att telefonen får bästa möjligheten att få internet. Kan jag stänga av ex appar för att maximera uppkopplingen..

    #29430 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Exakt vilka appar etc. som går att stänga av kommer sig lite av vilken telefon du använder.

    För iPhone kan du helt inaktivera vissa appar genom att gå till Inställningar > Skärmtid > Begränsa innehåll/integritet (På) > Tillåtna appar.

    Du kan även gå till Inställningar och scrolla nedåt för att komma åt respektive apps inställningar. Här kan du bland annat stänga av notifikationer och liknande för specifika appar.

    För Android-telefoner skiljer sig inställningarna lite beroende av tillverkare, men för Samsung finns exempelvis möjligheten att begränsa användandet av vissa appar under Inställningar > Digitalt välbefinnande och föräldrakontroller. Här kan du sedan lägga till olika typer av Fokus-lägen alt. föräldrakontroller för att inte tillåta vissa appar vid vissa tillfällen etc.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #29430 i Använda telefonen som livestream kamera
Information om dig:



Nya artiklar