Svar till: Byta från 32 till 64-bitars Windows 10

Hem Datorer Byta från 32 till 64-bitars Windows 10 Svar till: Byta från 32 till 64-bitars Windows 10

Christoffer
Keymaster

Hej! Så vitt jag känner till finns det tyvärr inget smidigt sätt att växla version från 32 till 64-bitars när det gäller Windows 10. Utan det verkar vara en ominstallation som gäller är jag rädd. Med ominstallation inkluderar det även att radera alla tidigare filer på hårddisken/hårddiskarna och därefter installera den nya versionen.

Program och andra installerade mjukvaror kommer tyvärr behöva installeras igen när den nya Windows-versionen är installerad. Kan det möjligen finnas någon exportera-funktion i CAD-programmet så du får med dig alla inställningar och andra tillhörande filer?

Annars har du ju gjort helt rätt som kopierat allt viktigt till externa hårddiskar. Jag skulle även rekommendera att helt koppla ur de externa hårddiskarna under installationen så att inget råkar raderas av misstag.

För själva installationen kan du följa min guide som du hittar här. Den är skriven för ett USB-minne men processen är i princip exakt likadan för Windows på skiva.

Nya artiklar