Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Svar till: Alla hörlurar bara går sönder

Hem Ljud & Bild Alla hörlurar bara går sönder Svar till: Alla hörlurar bara går sönder

Christoffer
Keymaster

Dessvärre är glappande hörlurar ett relativt vanligt problem. I samtliga fall jag själv varit med om har det gått att byta dem till ett par fungerande på garantin (så länge du sparat kvittot).

Jag har själv ett par Creative-hörlurar jag använt i snart två år. Visserligen har de gått sönder lite vid mic-delen (kabeln har åkt ur lite), men de fungerar fortfarande bra. Annars sägs det att hörlurar med platta kablar ska hålla bättre än med vanliga runda, eftersom de platta ska trassla sig mindre. Om det stämmer eller inte ska jag låta vara osagt dock.

Annars är det nog bara vanligt vett som gäller med hörlurar. Dra i själva kontaktdelen när du drar ur dem ur telefonen (och alltså inte i själva sladden). Sen ja, spara kvittot :-) Så länge du inte drar av dem på mitten brukar det som sagt gå alldeles utmärkt att byta dem om de börjar glappa eller så.

Nya artiklar