Svar till: Skärmen på min bärbara dator är svart plötsligt
Hem › Datorer › Skärmen på min bärbara dator är svart plötsligt › Svar till: Skärmen på min bärbara dator är svart plötsligt
Jag har sökt runt nu några dagar, och igår hittade jag flera filmer på HPs Youtube. Jag har provat med det mesta nu som att uppdatera BIOS och drivrutiner till grafikkortet. Idag lyckades jag komma in i datorn med hjälp av min gubbe. Jag tog ur och satte i RAM minnen som också var ett tips från HPs filmer. Men det hjälpte inte. Men så tänkte jag att jag provade att koppla datorn till en tv skärm med HDMI kabeln, och det fungerade inte alls så det vart en jättekonstig bild på tv skärmen gröna vågiga streck. Så då tog jag ur kabeln och prova igen med dator skärmen som jag haft i tidigare och där blev det samma sak. Jag tryckte på/av och höll inne den i 15 sek och sedan satte jag i strömkabeln och startade datorn och då fick jag bild på den integrerade skärmen plötsligt. Det konstiga är att jag har provat att göra denna sista process flera gånger innan för att reset batteriet/datorn. Min tanke är nu efteråt är att jag kunde troligen kunde ha av installerat den externa skärmen inne i enhetshanteraren.
(HP Pavilion Laptop 15-cs0xxx)