Svar till: Kan inte spara mina iPhonebilder till datorn

Hem Mobilt & Surfplattor Kan inte spara mina iPhonebilder till datorn Svar till: Kan inte spara mina iPhonebilder till datorn

Christoffer
Keymaster

Hej! Detta är faktiskt något jag själv också haft gigantiska problem med! Och egentligen inte hittat någon perfekt lösning på. Om du har en Windows-dator i närheten går det att koppla in telefonen till denna varpå den dyker upp som ett USB-minne (ungefär) under Den här datorn. Därifrån går det sedan att bara kopiera alla bilder och filmer direkt till valfri mapp på datorn.

För att bara rakt kopiera filer till en Mac-dator har jag faktiskt inte hittat några helt perfekta sätt. Ytterligare en variant är däremot att använda Finder och ansluta telefonen med USB-kabel till datorn. Då dyker den upp i sidofältet på Finder och går att välja där. Varpå man kan välja att synkronisera (dock inte bara visa, av någon dum anledning) filerna mellan telefonen och datorn.

Ett sätt som däremot brukar fungera bra är faktiskt att använda AirDrop-funktionen och bara markera alla foton och bilder för t.ex. ett år i taget på iPhone och sedan välja att skicka dem med AirDrop till datorn. Instruktioner för detta finns t.ex. här: https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph339bafff3/16.0/ios/16.0

Nya artiklar