Svar till: Vilken dockningsstation till MacBook?
Hem › Datorer › Vilken dockningsstation till MacBook? › Svar till: Vilken dockningsstation till MacBook?
Hej!
Ja, visst är det en djungel med just dockningsstationer! När det kommer till pris kontra funktion är nog faktiskt Satechi-varianterna något av det mest prisvärda man kan hitta. Med t.ex. denna får du ju också en extra USB-C på datorn över att använda till annat. Även Kjells egna varianter är troligen helt okej skulle jag säga. Lite beroende på exakt vilka portar man vill ha då.
Annars antar jag att det är något i denna stil du har idag? Vilket ju inte heller är ett dumt alternativ om du känner att den ändå fungerar okej. Men jag kan tänka mig att den slits med tiden. Vilket iofs troligen är sant oavsett vilken man väljer att gå för.
I övrigt verkar ju varianterna från CalDigit ha fått vettiga betyg, t.ex. denna. De har ju också lite dyrare varianter där det medföljer externa strömadaptrar för att lösa laddningen direkt, t.ex. denna.
Jag skulle dock säga att även andra märken, t.ex. Belkin, säkerligen är en vettig väg att gå också.
Angående de två stiften på vissa laddare tror jag mest bara att de delas upp på de olika portarna i dockstationen. Alternativt att en av portarna bara skickas rakt genom hubben för att den inte ska bli oanvändbar i datorn :-)