Svar till: Flyttade filer raderade, Samsung Galaxy S7
Hem › Mobilt & Surfplattor › Flyttade filer raderade, Samsung Galaxy S7 › Svar till: Flyttade filer raderade, Samsung Galaxy S7
Hej, nej, inga filer ska raderas vid en överflytt. Utifall att de inte kan flyttas brukar, åtminstone enligt min erfarenhet, filerna bara helt enkelt inte flyttas. Så att de har försvunnit är riktigt underligt :-/
Angående lagringen på cirka 30 GB (verkar vara 32 GB för Samsung S7) tas en stor del av det upp av operativsystemet. Dock inte så pass mycket att det därefter endast finns 4GB kvar. Just WhatsApp kan dock, om man använder appen ofta, bli extremt stor då alla skickade bilder och filmer sparas i appen.
Angående återställning känner jag tyvärr inte till om det är möjligt på något sätt. Du kan givetvis installera WhatsApp-appen igen, har du extrem tur känner den nya appen av att det eventuellt ligger gamla konversationer kvar i telefonen och kan läsa in dem. Men jag skulle säga att det är väldigt osäkert.
Om du har möjlighet att koppla telefonen till en dator med USB ska WhatsApp-datan (bilder, filmer etc.) finnas sparad i /sdcard/WhatsApp/ (för minneskortet) och /interal_storage/WhatsApp/ (för själva telefonen). Så det kan vara värt att se om datan möjligen finns kvar på det sättet.