Svar till: Office 365 och Teams mm

Hem Övrigt Office 365 och Teams mm Svar till: Office 365 och Teams mm

Christoffer
Keymaster

Hej Birgitta! Nu är jag tyvärr långt ifrån någon expert på Office 365 och alla funktioner i det, men ska försöka svara så gott jag kan :-)

När det gäller Teams är det mycket möjligt, precis som du skriver, att de behöver ta bort din e-post-adress från den eller de grupper du är med i. Annars dyker du fortfarande upp i konversationer. Jag skulle nog rekommendera att ta kontakt med organisationen där du arbetade och höra vad de som har hand om alla O365-inställningar säger. Om inte annat är det ju verkligen inte önskvärt för dem att du fortfarande ser vad som delas i konversationer om du inte längre arbetar på organisationen, så det bör ju ligga i deras intresse också att få det att fungera korrekt :-)

Om du inte redan gjort det så testa att logga ut ur Office 365 (och då även automatiskt Teams om jag förstår allt rätt). Här finns en guide hur du går tillväga: https://support.office.com/sv-se/article/logga-ut-fr%c3%a5n-office-5a20dc11-47e9-4b6f-945d-478cb6d92071?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

För Windows-kontot (dator-kontot) ta en titt under Start menyn > Inställningar (Kugghjulet) > Konton för att se vilken e-post-adress som används till själva inloggningen och till e-post-meddelanden etc. Dessa kan sedan ändras här om du vill göra det.

Angående adressen som ligger hos one.com skulle jag skriva till one i deras chatt-support och höra om de kan hjälpa till med en lösning och dirigera om e-posten så att den hamnar rätt. Om du vill ha en svensktalande supportperson brukar vardagar under kontorstid vara bäst enligt min erfarenhet :-)

Hoppas någon av information kan komma till hjälp iallafall. Det är en djungel med alla konton och e-post-adresser som ska klaffa och synka hit och dit nu för tiden, så du är inte ensam om att det ibland blir lite rörigt :-)

Nya artiklar