Svar till: Minecraft – vilken version funkar?
Hem › Spel › Minecraft – vilken version funkar? › Svar till: Minecraft – vilken version funkar?
Hej! Ja, alla olika Minecraft-versioner är en enda röra om jag får säga det själv. Så det är verkligen inte lätt att hitta rätt kombinationer.
Nu var det ett tag sedan jag var insatt i Minecraft, men om man går efter det som står på spelets sajt är det den Windows 10-specifika versionen som behövs för att spela spela mellan olika enheter (t.ex. iPads). Så där är det möjligt att ni valde fel variant är jag rädd.
Angående åldersrestriktioner kan jag inte hitta någon information om att det skulle finnas några sådana, även om spelet är rekommenderat från en viss ålder. Men att vissa funktioner skulle försvinna (som t.ex. att man inte får ha ett Instagram-konto om man är under en viss ålder) tror jag inte är fallet här.
Varför spelet kraschar kan möjligen bero på något krux med Java-versionen. Dock brukar Minecraft automatiskt uppdatera denna när man installerar spelet. Min gissning, och det vanligaste felet för liknande krascher vad jag kan läsa mig till, verkar dock vara att datorns grafikdrivrutiner behöver uppdateras. Testa att klicka på Sök-symbolen vid Start-menyn, skriv Enhetshanteraren och tryck Enter. Ta därefter en titt under Bildskärmskort, där bör datorns grafikkort synas. Högerklicka på det, välj Uppdatera drivrutin och följ anvisningarna för att se om det finns några nya drivrutiner att hämta!