Svar till: Sidor ser konstiga ut eller laddas inte in alls ibland
Hem › Nätverk & Trådlöst › Sidor ser konstiga ut eller laddas inte in alls ibland › Svar till: Sidor ser konstiga ut eller laddas inte in alls ibland
Tack för responsen och tipset om routern. Du skrev: ”en återställning av routern då de inställningar som i nuläget (och som kanske sparats i samband med den tidigare hastigheten) behöver uppdateras”. Där fanns problemet!
Till saken hör att jag råkat få 2 olika routrar av modellen Tecnicholor av ComHem varav den ena legat i skåpet i 7-8 år. För ett par månader sedan bytte jag till den i skåpet och fick ordning på Tevens wireless nummer och nätverk som krånglade och därmed också uppkopplingen mot nätet.
Det var som om teven behövde ”rena siffror” på nåt vis. Jag vet inte, oteknisk som jag är, så spekulerar jag naturligtvis här nu. . . Men länge och väl så fungerade det hela.
Ända tills nu i början av mars då de härjade igång med uppgraderingen, och i det sammanhanget börjar alltså problemet.Tipset om återställning av routern innebar helt enkelt att jag bytte tillbaka till den första som jag använt.
Och med de inställningar som tydligen redan fanns där, och som (nu?) förmodligen uppdaterade sig automatiskt (som du skrev att de borde) så verkar hela systemet ha hostat upp sig och rullar som tåget. Får se hur länge det håller.