Windows 10 update version 1903
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 5 månader sedan av Christoffer.
-
FörfattareInlägg
-
WanelehaGäst
Hej, igår kom det upp att min dator, som jag köpte i höstas, vill uppdatera till version 1903. (Jag har 1803 installerad nu. Version 1809 kom aldrig till min dator.) Vet någon hur lång tid den tar och hur mycket utrymme på hårddisken den kräver? Sökte och fann på ett ställe att den behöver 7 GB, kan det stämma? Jag har för mig att version 1803 tog ganska lång tid att installera.
ChristofferKeymasterHej! Vad lustigt att du nämnde 1903 då jag precis satt och skrev en artikel kring sökfältet och hur detta ändrades med just 1903-uppdateringen.
Jag fick personligen uppdateringen för tre dagar sedan, trots att den lanserades för så länge sedan som den 19 maj. Så det verkar tyvärr ta ganska lång tid ibland. Storleksmässigt lyckas jag inte hitta någon exakt angivelse, men så vitt andra skriver verkar den ligga på mellan cirka 2-5 GB beroende av vilken Windows-version som används samt vilka uppdateringar som är installerade sedan tidigare.
En del använder skriver även att Microsoft rekommenderar minst 32 GB ledigt utrymme för att genomföra uppdateringen (även om den inte tar upp så mycket utrymme när den är installerad). Dock är jag osäker på sanningshalten i detta då jag hade långt ifrån 32 GB ledigt när jag fick uppdateringen här om dagen.
Men annars är det nog Inställningar > Windows Update och Sök efter uppdateringar som är det bästa sättet att försöka få tag i 1903-uppdateringen är jag rädd.
-
FörfattareInlägg