SmartSwitch och Win10

Hem Datorer SmartSwitch och Win10

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #20503 Svara
    Bumblebee
    Gäst

    Hej…
    Har råkat ut för nåt knepigt. Har en Note 8 som efter förra uppgraderingen inte längre fungerar för vissa .pdf filer och likaså försvann genvägen till Google play butik. Appar går endast att ladda via bakvägen under ”Inställningar / Appar /Goole play-tjänster / Appinfo i butiken”. Har inte hittat nån lösning så kontakt med Samsung togs. Rekommendation: Fabriksåterställning via SmartSwitch. Gott och väl de laddades ner på Noten o PC för säkerhetsuppdatering. Nya problem.. SmartSwitch säger nu: USB-anslutning stöds inte. Ändra anslutningsläge till MTP (Transfer Media Files). Till saken har jag också hämtat ner filen ”mtppk12.exe” från Windows Center. Men ingen förändring. Samma meddelande kvarstår och ingen filöveröring till pc. Vad göra? Tackar på förhand…..

    #20507 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Nu var det ett tag sedan jag återställde en Samsung-telefon, men om det som ska göras är just en återställning känns det rent spontant som att en vanlig fabriksåterställning via telefonens menyer skulle vara mycket smidigare än att använda ett extra program samt krångla med MTP-läge. Tänk dock på att ALL information på telefonen raderas när du fabriksåterställer den.

    Vill du dock fortsätta med rekommendationen från Samsung aktiverar du MTP-läge för USB genom att följa dessa steg: https://www.youtube.com/watch?v=EQ62gPTYQZQ

    När du aktiverat USB Debugging scrollar du vidare nedåt tills du ser alternativet ”USB configuration”. Välj här MTP.

    Det finns ju även en del andra sätt att försöka få fatt i Google Play-butik-ikonen, se.t.ex dessa tips (på engelska): https://www.technipages.com/galaxy-note8-s8-app-icon-disappeared

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: SmartSwitch och Win10
Information om dig:



Nya artiklar

Send this to a friend