Min email synkroniseras inte längre

Hem Nätverk & Trådlöst Min email synkroniseras inte längre

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6996 Svara
    Joel
    Gäst

    Jag har mitt gmail-konto kopplat till mailappen i min dator (Windows 8.1) och min mobil (Android) och min inbox har alltid synkroniserats i realtid till dessa appar. Enda tills för några dagar sedan då jag skaffade tvåstegsverifiering på mitt Google-konto.

    Idag när jag loggade in på Gmail upptäckte jag ett stort antal olästa mail. Jag gick då in på appen i min mobil men fick felmeddelandet ”E-post har stoppats”. Jag tog därför bort tvåstegsverifieringen men problemet kvarstår. Hur gör jag för att återsynkronisera mina appar?

    #6999 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Ledsen för väldigt lång svarstid. Kanske har du redan löst problemet nu? Annars verkar det som att du verkligen inte är ensam om detta problem. En del verkar ha löst det genom att bara tvångsavsluta mail-appen och därefter starta upp den igen. Andra menar att du behöver gå in och ta tillbaka möjligheten för alla kopplade enheter att ansluta till mejlkontot via tvåstegsverifiering. Se. t.ex. instruktionerna här (Under Så här skapar du ett applösenord): https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=sv

    Istället för att välja Generera väljer du att ta bort det utdelade lösenorden.

    Nu har jag inte testat detta själv, men det verkar vara en möjlig lösning åtminstone. Hoppas du får ordning på det!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Min email synkroniseras inte längre
Information om dig:



Nya artiklar

Send this to a friend