Macbook Pro Retina 13″ Early 2015

Hem Datorer Macbook Pro Retina 13″ Early 2015

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Mikael Dabrowski
    Gäst

Macbook Pro Retina 13″ Early 2015
    Processor 3,1 GHz Dual-Core Intel Core i7
    Memory 8 GB 1867 MHz DDR3
    Graphics Intel Iris Graphics 6100 1536 MB

Hej Jag har en Macbook Pro jag köpte 2016 som är lite använd, jag har varit noga med att följa Apples instruktioner med att lämna batteriet på 50% då jag varit utan den längre perioder cirka 6 månader

Jag har använt den med laddaren ikopplad mestadels senaste 3 månaderna

Runt 10 november så kraschade den helt och var jättelångsam för att sedan oändligt starta om sig . Detta slutade i att jag tillslut lyckades installera om Capitan via internet recovery

Problemet att den plötsligt startar om sig har gradvis minskat till att det nu bara händer om laddaren inte är ikopplad.

När laddaren är i fungerar datorn perfekt. System report säger att datorns batteri är Normal skick och med 314 cycler. Jag har gjort hårdvaru test som visar att allt ska vara ok. Datorn är knappt använt och har aldrig tappats eller utsatts för någon skada.

Utan laddare så fungerar den igen när jag gör en SMC reset. Kan det vara så att den behöver ladda ur sig och upp sig några gånger bara ?

Tacksam för svar

Vänliga hälsningnar Mikael

#22527 Svara
    Christoffer
    Keymaster

Hej! Svårt att säga exakt vad som kan vara galet. Att felet endast visar sig när laddaren inte är inkopplad skulle jag säga tyder på att något faktiskt är galet hårdvarumässigt med datorn. Framförallt eftersom du både gjort en SMC-återställning samt installerat om operativsystemet.

Personligen har jag varit med om liknande problem med slumpmässiga omstarter och ibland att inget operativsystem hittas överhuvudtaget. För min del berodde detta på att hårddisken var på väg att ge upp. Jag antar att detta teoretiskt sett kanske kan resultera i andra underliga fel, såsom det du beskriver.

I värsta fall är det ju något som är galet med själva laddningsdelen av datorn (ursäkta min brist på bättre ord :-D). Dock tror jag mer på hårddisken i och med att du faktiskt behöver göra en SMC-återställning för att få den att komma igång igen utan att laddaren kopplas in.

Oavsett är det ju absolut värt att testa att låta den ladda upp och ur några gånger för att se om det har någon inverkan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Macbook Pro Retina 13″ Early 2015
Information om dig:

Nya artiklar