Grå cirkel med utropstecken I Spotify
Hem › Ljud & Bild › Grå cirkel med utropstecken I Spotify
- Detta ämne har 7 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 10 månader, 1 vecka sedan av Christoffer.
-
FörfattareInlägg
-
EllenGäst
Hej, jag har ett ganska nytt problem med Spotify. Tidigare, när jag sparade ner låtar I en lista så laddades de ner automatiskt och jag fick en grön symbol framför låttiteln. Nu får jag istället (men bara ibland, inte alltid, vilket är ännu konstigare!) en grå cirkel med ett utropstecken i. Vad beror det på och hur gör jag för att återigen kunna lyssna på allt jag vill offline? Det verkar inte ha något med wifi att göra. Jag är hemma och vissa låtar blir ”gröna” och andra ”gråa” vid samma tillfälle.
ChristofferKeymasterHej! Vad underligt! Det enda jag kan hitta relaterat till detta är att det antingen kan bero på att det helt enkelt saknas lagringsutrymme för att spara låtarna i fråga. Vilket dock låter konstigt om vissa sparas, men andra inte.
Annars verkar det ibland kunna ha att göra med att micro-SD-kortet man har i telefonen (om man har ett sådant) inte fungerar korrekt och orsakar felet. Vilket telefon/dator använder du för att spara låtarna?
EllenGästÅh nej, det är det enda jag har hittat också 😕. Jag har en Samsung Galaxy A41. Jag kollade minnet och det var inte fullt. Jag läste också om SD-kortet och om att man ev måste installera om Spotify, men att man då skulle förlora alla sparade listor vilket skulle vara jättetrist. Jag antar att det inte hjälper om jag skickar en skärmdump (och jag ser inte att jag kan göra det här)?
ChrisGästHm, ja, en ominstallation är nog nästa sak att testa. Men du har rätt i att alla nedladdade spellistor troligen raderas i och med denna. Så förstår att det inte är någon höjdare. Nej, det finns tyvärr ingen funktion för att ladda upp bilder direkt här. Rekommenderar att använda t.ex. https://imgur.com/upload och sedan klistra in länken i sådant fall.
Hittade någon som verkar ha löst problemet med att välja att glömma bort Wi-Fi-nätverket och sedan lägga till det igen. Värt att testa kanske, även om det låter lite långsökt. Någon annan hade ändrat själva nedladdningsmappen för låtarna till en annan i telefonen, via inställningarna i Spotify-appen och fått det att fungera igen på sådant sätt.
EllenGästHmm, okej, det hade jag inte sett men ska genast testa! Wifi-nätverket är inga problem, men att byta mapp vet jag inte hur man gör, ska leta lite i Spotify-inställningarna!
Tack för hjälpen!EllenGästNix, nu har jag testa båda grejerna utan framgång ☹️. Glömt bort wifi och satt på igen och bytt nedladdningsmapp från sd-kort till enhet. Skit också! Testade också att spara om vissa låtar efter mappbytet, men nu verkar allt bli grått.
Om jag måste installera om Spotify, finns det då något smart sätt att spara titlarna i nuvarande spellistor på, eller är det bara skärmdump för skärmdump som gäller (om jag vill återskapa listorna i efterhand)? Vet du om övriga konton i min familj skulle påverkas (eftersom vi har ett familjeabonnemang)?ChristofferKeymasterHej igen! Vad trist att det inte löser sig.
Att bara ta bort och installera om Spotify-appen har ingen som helst påverkan på vilka låtar som finns i dina sparade spellistor. Utan allt detta sparas online (så att du kan logga in och komma åt dina listor från vilken enhet som helst). Däremot tror jag att de låtar du sparat offline (på telefonen) kommer behöva laddas ned igen. Men själva listorna finns kvar och har inget alls med själva appen i sig att göra :-)
EllenGästVet inte varför mitt sista meddelande inte syns, men jag fick i alla fall tag på någon på Spotifys support som testade massa olika saker utan framgång. Till slut fick jag avinstallera och installera om och alla listor/allt innehåll fanns kvar (precis som hon lovade 😀). Jag var bara tvungen att ladda ner på nytt.
Tack för din hjälp här!!EllenGästBara ifall någon annan har samma problem: jag fick till slut tag på en (levande) support hos spotify. Vi testade olika saker som inte funkade och sen fick jag avinstallera och återinstallera appen. Hon garanterade (och hade rätt!) att alla listor/allt innehåll skulle vara kvar trots ominstallation. Allt funkar nu, det enda jag var tvungen att göra var att ladda ner låtarna/listorna igen, men eftersom allt såg ut som tidigare så gick ju det smidigt även om det tog en liten stund.
Tack för din hjälp här!ChristofferKeymasterInläggen stoppades för kontroll av systemet automatiskt :-) Så härligt att höra att det löste sig! Och bra jobbat att lyckas få tag på en livs levande person hos ett stort mediebolag, det är _inte_ det lättaste :-)
-
FörfattareInlägg