BankID problem
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år sedan av Christoffer.
-
FörfattareInlägg
-
OlleGäst
Jag har ett problem med att bekräfta köp med BankID på kort.
När det Fungerar så får jag upp en text när jag skall bekräfta ett köp som meddelar ”Webbplatsen försöker öppna BankID säkerhetsprogram”
Där kan man klicka i en ruta för ”Tillåt alltid secure.XXXbanken.se att öppna den här typen av länkar i associerad app”. Klickar jag i denna så öppnas inloggningsrutan för mitt BankID och inloggningen fortsätter. Klickar jag inte i den så öppnas inte inloggningsrutan.
Till problemet: På vissa webbplatser där jag skall göra ett köp som skall bekräftas med BankID kommer denna text inte upp. Jag får istället en text med felkod 10035 och en text ”BankID fel. Legitimering eller underskrift avbruten på grund av ett fel. Meddelandekod 10035”.
Fråga: Finns det någon inställning i webbläsaren som skall ändras så att det fungerar?
Jag använder MS Edge men har samma problem i ChromeChristofferKeymasterHej!
Underligt. Jag känner inte till eller lyckas hitta information någon specifik inställning i webbläsaren som skulle kunna påverka detta nämnvärt. Mitt första tips att testa hade varit att prova en annan webbläsare, men det verkar ju vara samma fel där som du skriver.
Läser man på https://help.bankid.com/BIDFiles/sv/10035.htm är ju det ultimata att göra att kontakta sin bank för ytterligare felsökning och support. Då det inte finns så mycket information om Bank-ID och hjälpsajten är minst sagt tunn på information är nog också just att kontakta banken mitt bästa tips är jag rädd.
- Det här svaret redigerades för 4 år sedan av Christoffer.
-
FörfattareInlägg