Svar till: Windows 10 – rädda filer

Hem Datorer Windows 10 – rädda filer Svar till: Windows 10 – rädda filer

Christoffer
Keymaster

Hm, det finns ju alltid en möjlighet att datorn växlar till det interna grafikkortet när själva installationen startar då de drivrutiner som då laddas in ibland endast tillåter enklaste möjligaste grafikinställningar. En sak att testa här är ju att helt enkelt flytta skärmsladden till den andra grafikkortskontakten när skärmen blir svart.

Jag tror inte något av alternativen under ”Advanced” har med inläsningen av installationen att göra är jag rädd.

Har försökt söka runt lite mera och det finns ju (tyvärr) en mängd olika saker som kan orsaka problemet :-/ Antingen verkar det ha med BIOS att göra (och någon inställning), andra verkar helt enkelt ha monterat ut det externa grafikkortet ur datorn under installationen för att datorn ska visa bild korrekt.

Vissa verkar ha löst det genom att formatera USB-minnet i ett annat format (t.ex. NTFS istället för FAT32), medan en del har fixat det genom att testa alla USB-portar på datorn varpå någon av dem fungerar (t.ex. kan vissa datorer ha svårt att starta installationer via USB3-portar då dessa behöver extra drivrutiner som inte alltid finns direkt i datorns BIOS).

Önskar jag kunde komma med några fler bra lösningar på detta :-/

Nya artiklar