Svar till: Windows 10 – rädda filer
Hem › Datorer › Windows 10 – rädda filer › Svar till: Windows 10 – rädda filer
Hej igen, jag har provat nu ett flertalet gånger att stänga av datorn vid Lenovo logotypen men WinRe (Återställningsmiljön) kommer inte upp. Enligt datorns bruksanvisningen står det om F1 och F2.
F1 fungerar och jag kommer in i ”Lenovo BIOS Setup utility”, det står att man ska kunna ändra startläge genom att välja ”Startup” och ”Boot Priority”, men det går inte att välja.
F2 skulle man komma in i ”Lenovo Rescue System” och där välja ”OneKey Recovery” men då ska en systemåterställning skriva över allt på datorn. Man ska även kunna välja ”Installera program och drivrutiner”, men F2 fungerar inte.
Jag har även provat andra olika tangenter. F12 kommer jag först till en meny som är blå med texten ”Startup Device Menu” och där är Sata 1 Samsung, ”Windows Boot Manager” markerad, men jag tog pil ner till ”Enter Setup” och då kom jag in i BIOS igen. Jag har inte vågat provat att trycka Enter vid Windows Boot Manager, eller vet du om det kan vara samma sak som F2?
Kan nämna att jag tror att ”OneKey Recovery” ligger på den stora hårddisken, och den syntes inte när jag tryckte på F12.
Jag har även provat tangenterna F8, Del och Esc, men inget händer på dessa. Fläktar snurrar och tangentbordet och musen lyser.
Har du något annat råd?