Svar till: Windows 10 – rädda filer

Hem Datorer Windows 10 – rädda filer Svar till: Windows 10 – rädda filer

Waneleha
Gäst

Hej,
Jag testade och köpte licensen till DiskDigger ($14.99) och betalade 145.30 sek via Paypal, då det i tid och otid kom upp att man skulle skriva in licensnumret. Nu står det Tack! I programmet, som man inte ens behövde installera i datorn (Vista) utan man kör det via .exe-filen. Jag skannade den lilla primära hårddisken, och sedan valde jag att den skulle visa både raderade och de filer som finns. Sedan kunde jag välja att den visa bara bilder. Programmet är delvis på svenska, så det var enkelt, och det fanns även där ett förhandsgranskningsfönster. Jag fann alla (hoppas jag) min dotters fotografier från hennes systemkameror och även hennes filmer från Canon G16 kameran. Jag har även funnit hennes illustrationer som hon ritat i datorn. Allt låg under ”\Windows.Old\Users\Caroline\Pictures\” Jag har dock inte funnit det som hon hade lagt på skrivbordet och inte om hon hade några Word dokument. Men jag ska fortsätta att söka. Jag har sparat över allt till hennes externa hårddisk. Jag förstår att företag tar betalt då det tar ganska många timmar att göra detta, speciellt då hon hade minst 3355 bilder från ena kameran, och då även RAW-filer. (Jag har även kollat några bilder och filmer och de ser ut att vara hela.)
(Jag uppfattar att bilderna inte var raderade utan var sparade automatiskt i den mappen som jag nämnde ovan, när uppdateringen kraschade.)
Nu funderar jag, när jag har letat klar, att sätta tillbaka hårddiskarna i den kraschade Lenovo datorn där de satt, (jag ska skanna av den sekundära stora hårddisken också). Och sedan göra återställningen som jag fick rådet av Microsoft (som jag nämnde tidigare), där de beskrev att jag ska sätta på och stänga av datorn tre gånger vid logotypen och då ska Återställningsmiljön (WinRe) tydligen komma upp på skärmen.

Nya artiklar