Windows och Spotify

Hem Datorer Windows och Spotify

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13154 Svara
    Birgitta Lindblom
    Gäst

    Hej
    Ska först säga att jag är tämligen oinsatt i teknikens värld :-)
    JAg har spotify free på min tämligen nya pc. Datorn är en Asus som är specialbeställd och har två hårddiskar. Fungerar kanon. Vid en uppdatering som gjordes, och här minns jag inte om det var en windowsuppdatering eller en sån itunes uppdatering, men efter det så får jag vid start alltid upp samma felmeddelande (två gånger) som jag måste klicka bort (finns inga alternativ) och meddelandet säger: spotify misslyckades med att flytta några av dina data Vad betyder det, och vad ska jag göra för att få bort meddelandet? JAg hade tänkt uppgradera till spotify premium men törs man det om det är ngt krångel med Spotify? Jag kan lyssna på mina låtar och så, men har inte koll på om det är ngt som ”försvunnit”. VAd är det för data som menas tro?
    Jättetacksam om ngn här kan hjälpa en ”tant” :-)
    Hälsningar
    Birgitta

    #13155 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Du verkar inte vara ensam om att få upp detta felmeddelande. Den allra vanligaste lösningen verkar vara att helt enkelt installera om Spotify. All musik och spellistor etc. du har kommer finnas kvar då de sparas i din Spotify-inloggning.

    För att installer om Spotify gör du följande:
    1. Klicka på Start-menyn (längst ned till vänster) och välj Inställningar (Kugghjulet).
    2. Välj Appar och scrolla nedåt tills du ser Spotify.
    3. Klicka på Spotify-appen och välj Avinstallera.
    4. Gå därefter till https://www.spotify.com/se/download/windows/. Nedladdningen av Spotity startar då automatiskt.
    5. Klicka på den nedladdade filen (SpotifySetup.exe) och följ sedan installationsanvisningarna för att installera programmet igen.
    6. Logga avslutningsvis in med ditt användarnamn och lösenord.

    Förhoppningsvis löser detta problemet :-) Återkom annars så får vi forska vidare!

    // Christoffer, enkelteknik.se

    #13982 Svara
    Birgitta Lindblom
    Gäst

    Hej Christoffer
    Här kommer sen återkoppling, lite annat kom emellan :-)
    Jag följde ditt råd, och det löste problemet!
    Stort tack!
    Birgitta

    #13984 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Härligt att det löste sig. Kul att kunna vara till hjälp :-)

    // Christoffer, enkelteknik.se

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #13984 i Windows och Spotify
Information om dig:



Nya artiklar