Hittar inte filer från D-Link-kamera

Hem Datorer Hittar inte filer från D-Link-kamera

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #19195 Svara
    Hakan Lindahl
    Gäst

    Har sett många inlägg om att visa dolde filer. Jag har windows 10 och kan kan inte hitta filer. Dom exporterade från D-Lin (kamera) i formatet AVI. Jag ser dom när jag exporterar att dom ligger på hårddisken , jag ser en storlek på dom och när det gjordes.
    Sen kan jag inte hitta dom på datorn. Dolda filer är ikryssade och det ligger två filer i en mapp som jag inte kan hitta. Vad finns det för sätt att hitta dessa..? Har klurat hur länge som helst.

    mvh Håkan Lindahl

    #19196 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Du verkar inte vara ensam om detta, rätt underliga fenomen. En lösning verkar vara att testa med en annan webbläsare (bland annat Chrome verkar kunna strula till nedsparningen av filerna på något sätt).

    Det verkar även som att filerna faktiskt inte sparas alls, utan att det blir något galet vilket gör att de, precis innan de ska sparas, tas bort. Något som beskrivs i t.ex. denna tråd (på engelska). Dock verkar de inte kommit fram till någon lösning i just det fallet.

    En annan lösning, då det tydligen är ett känt problem, verkar vara att uppgradera kamerans mjukvara (firmware). Något som görs via D-links hemsida.

    Annars hittar jag tyvärr inte så mycket mera om någon faktisk lösning. Någon har länkat detta program som en lösning att använda istället, dock är den sista uppdateringen från 2015 så är osäker på om det är något att ha idag. Men kanske kan vara värt att testa om inget annat fungerar.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #19196 i Hittar inte filer från D-Link-kamera
Information om dig:



Nya artiklar