Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Vågar man köpa en Nintendo Switch efter alla problem?

Hem Spel Vågar man köpa en Nintendo Switch efter alla problem?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6462 Svara
    Isak
    Gäst

    Har hållit lite koll på Switch sedan den släpptes. De första recensionerna var ju positiva och Zelda låter ju som ett riktigt grymt spel (har spelat i princip alla tidigare). Men nu läser man ju mer och mer om framförallt trasiga Joycons och att skärmen lätt repas när den sätts ned i stativet.

    Antar att de lär fixa sådana här problem i framtida hårdvaruuppdateringar av konsolen, men hur lång tid kan detta tänkas ta? Vill inte lägga nästan 4000kr på en konsol som strular och man måste skicka in för utbyte osv. direkt… Ni som har Switch, strular era konsoller något?

    #6463 Svara
    Daniel
    Gäst

    Har en bekant som köpte en Switch på releasen (den helgrå). Han har inte haft några problem med den alls. Vet inte om skärmen repats något, men det finns ju alltid möjligheten att köra med ett skärmskydd (vilket förmodligen är att rekommendera oavsett!).

    Behövde inte pengarna spenderas på annat för tillfället skulle jag i alla fall köpa ett nu också. Testade Zelda bara några minuter, men det verkade grymt bra av det lilla jag provade.

    Men ja, det är möjligt att Nintendo uppdaterar hårdvaran i nästa revision (som jag gissar ingen vet när den kommer). Samtidigt kan ju många problem lösas genom mjukvaruuppdateringar, och dessa lär säkerligen komma mer frekvent :-) Så det beror väl på lite hur sugen du är på att spela Zelda kontra hur rädd du är att få felaktiga kontroller. Dock låter det ju som att alla som kommit in med trasiga joycons fått byta dem utan problem så :-)

    #6479 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Precis som Daniel skriver är det nog en smaksak. Personligen avvaktar jag lite tills några fler uppdateringar kommit och andra eventuella felaktigheter ordnats + att några fler bra spel släppts. Är dock hemskt sugen på att spela nya Zelda. Så får se hur länge man klarar av att vänta :-)

    Har inte hört något om när en ny hårdvarurevision kan tänkas komma, men gissar att det lär dröja ett tag.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Svar #6479 i Vågar man köpa en Nintendo Switch efter alla problem?
Information om dig:



Nya artiklar