Uppgradering från W 10 till Windows 11

Hem Datorer Uppgradering från W 10 till Windows 11

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29481 Svara
    Sylvester Bernhardt
    Gäst

    Hej. Vi är ett par som har varsin hyfsat fina Hp laptops, 2 st. Vi har köpt dom för 2 år sen med Windows 10 förinstallerat från början med en produktnyckel som tillhör våra W 10. Du har en jättebra support här men vi har följande fråga. Om man gör en uppgradering till W 11 vad händer då? Ska man behöva betala eller görs vår nuvarande W 10 om till W 11 nyckel? Skall man behöva göra en helt nyinstallation men skiva eller går Windows 11 att installera ovanpå vår gammal W 10. Har hört att den ”äldre” nyckel för 10:än kan gälla. Kort och gott hur gör man och vad gör man om man redan har 10:än innan man vill ha 11:än i framtiden. MVH Sylvester / Gunilla.
    Tacksam för hjälp här. GLAD SOMMAR.

    #29491 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Superbra frågor!

    Windows 11 kommer lanseras som en helt gratis uppdatering för Windows 10-användare. Däremot ska det (åtminstone inledningsvis) vara helt valfritt om man vill uppgradera till Windows 11 eller inte. Min gissning är att Microsoft över tid kommer rikta fler och fler användare till just Windows 11 och släppa nya funktioner till denna version, medan 10:an succesivt fasas ut.

    Själva installationen ska ske precis som en vanlig Windows-uppdatering vad jag förstår, så det ska bara vara att trycka på ”Uppgradera”, vänta ett tag och sedan är allt klart. I princip :-)

    Här finns lite mer information kring Windows 11-lanseringen (som ska ske senare i år): https://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-11

    De ska även komma ett prestandatest där man kan se om ens nuvarande dator fungerar bra med Windows 11, sett till specifikationer. Men gissar att om Windows 10 fungerar utan problem ska även Windows 11 göra det.

    Ha en fortsatt fin sommar! Återkom gärna om ni fungerar på något mer framöver så ska jag försöka hjälpa till!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #29491 i Uppgradering från W 10 till Windows 11
Information om dig:



Nya artiklar