Tangentbord till ps4 minecraft

Hem Spel Tangentbord till ps4 minecraft

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14200 Svara
    Linda Johansson
    Gäst

    Hej!

    Sonen spelar Minecraft på ps4. Nu önskar han sig ett tangentbord till ps4 för att spela minecraft med det. Kan man spela minecraft med tangentbord på ps4?

    #14202 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Linda! Så vitt jag kan läsa mig till har – dumt nog – Minecraft inte stöd för tangentbord och mus på PS4. Frågan verkar dock ha varit uppe och det är en hel del som önskar stöd för detta, se. t.ex. denna tråd på spelets feedback-forum.

    Så även om ni kopplar in tangentbord/mus till PS4:an verkar det som att spelet helt enkelt inte stödjer det. Åtminstone inte ännu :-/

    // Christoffer

    #14216 Svara
    Linda Johansson
    Gäst

    Tack för svar! Då får han fortsätta spela med kontrollen tills det blir dax att köpa pc.

    #14232 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Ja tyvärr då kanske :-/ Dock känns det ju som sagt som en funktion som redan borde lagts till för länge sedan. Men ibland vill tyvärr inte utvecklarna samma sak som de som spelar spelen :-/

    // Christoffer

    #25181 Svara
    Daniel
    Gäst

    Hej!

    Sonen spelar Minecraft men endast tangentbordet går att koppla in, får inte till att musen fungerar, någon som kan veta varför och har tips på hur man kan få det att lira?!

    #25184 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! När det kommer till PS4:an verkar det vara fullt möjligt att (teoretiskt sett) använda mus och tangentbord till alla spel. Dock är det upp till utvecklarna av spelen i fråga att lägga in stödet. Enligt denna artikel från How To Geek är det väldigt få spel som faktiskt stödjer både mus och tangentbord.

    Enligt samma artikel ska det finnas alternativ att använda sig av för att lura PS4:an att man avänder en kontroll, när man i själva verket kör med mus och tangentbord, t.ex. en liten USB-enhet kallad Xim 4. Detta är dock inget jag personligen testat eller läst något egentligt om.

    När man söker lite mer om just mus-stöd för Minecraft på PS4 verkar de flesta skriva att det inte fungerar, så det är troligen också det som stämmer är jag rädd.

    #27686 Svara
    Andre Arsen
    Gäst

    Exakt

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Svar #14216 i Tangentbord till ps4 minecraft
Information om dig:



Nya artiklar