Ta bort telefonnummer från Facebook Messenger

Hem Mobilt & Surfplattor Ta bort telefonnummer från Facebook Messenger

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #8912 Svara
    Fråga via e-post
    Gäst

    Jag har frivilligt lagt in det värsta virus som finns I min telefon. Nämligen Messenger. Jag vill avregistrera mig omgående. Jag registrerade med mitt mobilnummer eftersom jag inte har facebook och ej heller kommer att skaffa facebook.

    Ingenstans finns det info om hur man avregistrerar sitt mobilnummer. Efter att jag tagit bort appen från telefonen så kunde andra folk hitta mig via mobilnummer och skicka meddelande I tron om att jag har messenger.

    Jag gjorde så att jag skaffade ett facebook konto med samma mobilnummer, sedan valde jag att radera kontot permanent. Det skall ta 14 dagar star det.

    Nu undrar jag om även telefonnumret försvinner från messenger registrering efter 14 dagar. Finns det något annat sätt att bli av med messenger?

    #8913 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Det verkar tyvärr inte helt lätt att helt radera/avregistrera sitt nummer från Messenger. Det finns förmodligen en möjlighet att telefonnumret försvinner när Facebook-kontot raderats.

    Ett alternativ som en del verkar ha gjort är att först radera Messenger-appen. Därefter starta om telefonen. Efter detta har de installerat Messenger-appen igen och valt att skapa ett nytt konto, där har de bara angett en e-post-adress och valt att hoppa över steget där man anger ett telefonnummer. Därefter ska numret tydligen vara borta helt från Messenger (dock blir ju mejl-adressen kopplad istället, vilket nog inte är helt ultimat).

    Annars skulle jag testa att se efter under inställningsmenyn i Messenger-appen (klicka på bild-ikonen högst upp i vänstra hörnet) och se om det går att bara ta bort numret där.

    Återkommer om jag hittar fler tips. Dock kan det som sagt mycket väl vara så att alla kopplingar försvinner efter de 14 dagar Facebook säger sig behöva för att helt stänga alla konton!

    #8915 Svara
    Fråga via e-post
    Gäst

    Hej igen, efter att jag valt att stänga mitt facebook-konto går det inte längre att hitta mig via telefonnummer på messenger. Jag har bett några vänner söka efter mig men de får ingen träff.

    #10513 Svara
    Evert
    Gäst

    Köp kontantkort (comviq) utan namn för 49 spänn för att registrera. Sen behöver du inte använda det mer

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #10513 i Ta bort telefonnummer från Facebook Messenger
Information om dig:



Nya artiklar