Storlek och hastighet på minneskort till galaxy S6

Hem Mobilt & Surfplattor Storlek och hastighet på minneskort till galaxy S6

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3902 Svara
    Galaxy S6
    Gäst

    Har en galaxy s6 där minnet börjar ta slut. Spelar det någon roll vilken hastighet och storlek på minneskort jag köper? alltså finns det några begränsningar för vad telefonen klarar av. gissar att hastigheten har med att göra hur snabbt appar o sånt läses från kortet eller?

    #3903 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej, Galaxy S6 är tyvärr en av få Samsung-telefoner där det inte går att sätta i ett Micro-SD-kort. Det finns mig veterligen inget sätt att utöka minnet utöver de GB som finns i telefonen från början. Modellen finns i några olika storlekar (32GB, 64GB och 128GB).

    Visserligen kan du använda typ. Dropbox och liknande tjänster för att spara bilder och filmer i ”molnet” istället för på telefonen.

    Tyvärr är det också så att många appar inte alls kan köras från minneskort, utan behöver vara installerade på telefonens internminne. Vilken modell av telefon som klarar vilken storlek skiftar lite, men nyare modeller brukar greja ända upp till 64 och 128GB utan problem.

    När det gäller hastigheten på korten är det framförallt viktigt att ha ett snabbt kort om du filmar med hög upplösning eller om du kör andra appar (som faktiskt fungerar) från kortet och du vill att de ska laddas in snabbare.

    #10661 Svara
    Mikael Lindsäth
    Gäst

    Hej jag har en samsung galaxy s6 och har ett micro sd 32Gb i den. Så förstår inte varför denne killen inte också kan ha detta.

    #10663 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej, är du säker på att det är en S6 du har och inte någon liknande modell? Så vitt jag kan hitta saknar S6 och S6 Edge stöd för Micro-SD-kort direkt i telefonen. Detta är också vad Samsung själva skriver om de båda telefonerna på sin sajt (https://www.samsung.com/hk_en/support/mobile-devices/how-to-create-more-available-storage-capacity-on-my-s6-s6-edge-smartphone/)

    // Christoffer, enkelteknik.se

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #3903 i Storlek och hastighet på minneskort till galaxy S6
Information om dig:



Nya artiklar