Sms problem

Hem Mobilt & Surfplattor Sms problem

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30080 Svara
    Kjell
    Gäst

    Jag får sms från några personer vilka jag inte får mitt svar. Det ser ut som att sms-svaret skickas från min iPhone ( grön text) men det kommer inte fram till den andra personen. En har iPhone och den andre har en Samsung

    #30081 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Är det ett tillfälligt problem eller händer det ofta (och med just dessa specifika personer)? Om det är tillfälligt skulle jag avvakta och se om det löser sig automatiskt. Har varit med om liknande problem när det förekommit störningar etc. i någon av operatörens nät, vilket kan resultera i alla möjliga underliga fel.

    Om det händer då och då skulle jag börja med att återställa nätverksinställningar på telefonen. Du gör detta under Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk. Detta raderar samtliga inställningar som har med operatörens nätverk att göra och uppdaterar/installerar därefter om allt automatiskt när telefonen startar om. Dumt nog försvinner även _alla_ Wi-Fi-lösenord och liknande när denna nollställning utförs, så det kan vara värt att ha i bakhuvudet innan.

    Var även supernoga att välja just ”Nollställ nätverk” och inte något av de andra alternativen som återställer hela telefonen.

    #30085 Svara
    Kjell
    Gäst

    Det är märkligt att det är endast två personer som jag får detta problem. Jag funkar bra via Messenger

    #30086 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Ja, det är riktigt underligt. Däremot tyvärr inte helt ovanligt vad jag kan läsa mig till. De enda andra eventuella lösningarna (än att nollställa nätverksinställningarna alt. avvakta) jag lyckas hitta på detta är att en omstart av respektive telefon ibland kan lösa liknande problem. Alternativt att man av misstag råkat blockera numret på någon av telefonerna (Inställningar > Telefon > Blockerade kontakter).

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #30081 i Sms problem
Information om dig:



Nya artiklar