SIM-kortet passar inte i ny iPhone

Hem Mobilt & Surfplattor SIM-kortet passar inte i ny iPhone

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3871 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Fick hem min nya iPhone (6s) idag. Tog ut SIM-kortet ur min gamla telefon, men det är för stort för att få rum i iPhonen. Kan man klippa till kortet själv så det passar eller måste man beställa nytt kort som passar?

    Vill ju kunna använda telefonen :-/

    #3872 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Beroende på vilken storlek själva metalldelarna på SIM-kortet är går det ibland att klippa till själv (till Nano-storlek, om det ska passa iPhone 6S). Du behöver förmodligen använda någon form av mall för att få det rätt dock, typ guiden på denna sidan.

    Många mobil och elektronikbutiker både klipper och säljer även SIM-kortsklippare, vilket gör det betydligt lättare att klippa kortet korrekt.

    Är kortet dock för gammalt kan det, så vitt jag vet, ibland inte gå att minska i storlek då själva chip-delen av kortet är för stor. I detta fall behöver du förmodligen kontakta din operatör och be dem skicka ut ett nytt SIM-kort i rätt storlek (nano).

    #3901 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Tack för svaret, fick beställa ett nytt sim-kort. Gjorde det dock direkt hos tele2-butiken så fick med det direkt. Tydligen var det för gammalt och stort för att klippa.

    #4951 Svara
    Ali
    Gäst

    Hej! Jag skulle fråga hur jag kan beställa en ny sim med min gamla nummer. Eftersom jag har köpt iPhone det passar inte, och det går inte klippa heller.

    #4952 Svara
    d4an
    Gäst

    Ring din operatör (Comviq, Telia etc.) och be dem skicka ut ett nytt SIM-kort i rätt storlek. Förmodligen nano-SIM om du har senaste iPhone. Sen när du sätter i det nya kortet börjar det oftast fungera direkt och du kan då slänga ditt gamla kort.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Svar #3872 i SIM-kortet passar inte i ny iPhone
Information om dig:



Nya artiklar