Personliga uppgifter i formulär

Hem Webbdesign & Programmering Personliga uppgifter i formulär

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32941 Svara
    leif nilsson
    Gäst

    hej när jag skall fylla i namn och adress o.s.v i ett formulär, ploppar det oftast upp allt som behövs namn adress stad tel nr e.mail adress. så länge är jag nöjd. MEN jag är INTE nöj med att ett enligt mig ploppar det ochså upp ett företagsnamn, som jag inte alls har med att göra?

    var redigerar jag detta, har provat med google men, google svarar inte med dom svaren jag behöver som tex nu när jag gick in på Er sida och skulle fylla i e-post ploppade min e mail adress upp (bra)

    #32943 Svara
    Kalle
    Gäst

    Äntligen börjar andra klaga på samma sak som jag gör i en annan tråd bredvid denna. När jag skickar ett mejl till kompisen, grannen eller till tidning jag prenumerar på eller kanske till någon annan eller att dom mejlar mig både som mejlsvar eller utan så har alla ett namn på helt annat företag som PayPal framför min mejladress. Jag trodde först att det hade med synkroniseringen i iCloud där både Kontakter och Mejl var ibockade så jag avbockade kontakter. I början kändes det som att det hjälpte men senare inkomna mejl hade främmande företags namn i början av min mejladress. Jag testade då med att radera dessa företag i kontakter och vips försvann namnen och problemen.

    Sedan uppdateringen till macOS Montereye har MacWorldforumet överöst med klagomål om allting. Jag tror det fortfarande är Montereye som är orsaken till detta problem också. Då gäller att vänta tills uppgradering 6-7 hunnit till användarna.

    #32947 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Leif! Jag gissar att detta är något som ultimat sparas i webbläsarens inställningar. Vilket webbläsare och operativsystem kör du?

    #32969 Svara
    leif nilsson
    Gäst

    windows 10 och google chrome

    #32970 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Om du klickar på de tre prickarna (högst upp till höger i Chrome) och väljer Inställningar och sedan Autofyll i menyn till vänster bör du se tre alternativ, varav ett avser adresser och liknande information.

    Om du går in på det bör du sedan kunna gå in på respektive sparad rad (genom att klicka på de tre prickarna bredvid adressen och välja Redigera/Ändra). Här ska du sedan kunna antingen lägga till eller ta bort automatiskt ifylld information.

    Kan det vara ett steg i rätt riktning?

    #32976 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Håller tummarna att du har rätt Kalle och att uppdateringarna i Monterey löser problemen för dig! Har tyvärr ingen mer kunskap här är jag rädd :-/ Men gissar att macworld sitter med en del vettiga tankar :-)

    #32977 Svara
    Kalle
    Gäst

    Tack Cristoffer. När chefsredaktören för IDG i förra veckan, meddelade att MacWorld-forumet släcks ner i juni. Så dök en av medlemmarna upp med ett nytt forumconcept. MeWe som tyvärr verkar vara en kopia av Facebook med samma gytter av all tänkbar smörja, utan en enda tråd om Appleprodukter och dess problem. Nu när också 99:se är stängt finns ingen att vända sig till, förutom du Christoffer.

    #32981 Svara
    leif nilsson
    Gäst

    yes där fannns företaget vet inte hur det kommit dit. JAG har inte lagt till det. men nu är det bortredigerat och kanske jag kommer ihåg till nästa gång TACK TACK !!

    #32998 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Snyggt jobbat! Kul att det ordnade sig :-)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Svar till: Svar #32981 i Personliga uppgifter i formulär
Information om dig:



Nya artiklar