Översättning av PDF-dokument

Hem Övrigt Översättning av PDF-dokument

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #12111 Svara
    Pia
    Gäst

    Har laddat hem ett mönster där texten är på Tyska men har bara skoltyska och det kommer jag inte långt med. Det är PDF filer och jag undrar hur man översätter till svenska utan att det kostar en förmögenhet. Har prövat Google men inte optimalt. Vänligen Pia

    #12112 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Nej, Googles översättning av PDF-dokument är inte helt perfekt. Om du inte testat själva dokument-tjänsten skulle jag rekommendera att börja där dock: https://translate.google.com/#view=home&op=translate&sl=de&tl=en

    Det dumma med denna tjänst är att dokumentet som laddas upp får vara max 1 MB stort samt att formatering och bilder försvinner.

    Annars verkar det finnas flertalet onlinetjänster som kan konvertera PDF-dokument till andra språk helt gratis. Jag testade precis onlinedoctranslator.com/en/ som fungerade bra. Dock är det en del reklam på sajten, så man får vara lite försiktigt med vad man klickar på. Jag skrev en snabbguide här nedanför:

    1. En liten bit ned på onlinedoctranslator.com finns alternativt Translate Now. Klicka på detta.
    2. Klicka på Upload file och välj din PDF-fil.
    3. Tryck OK på varningsmeddelandet som kommer upp.
    4. Se till att rätt språk är valda längst ned.
    5. Klicka sedan på ”Translate”.
    6. När översättningen är klar (vilket kan ta någon minut) får du tag i det nya dokumentet genom att klicka på ”Download your translated document!”.

    Det är ju fortfarande Google som används för själva översättningen. Dock verkar formatering och alla bilder bibehållas på detta sätt, vilket gör att dokumentet blir mycket mer läsvänligt!

    #12114 Svara
    Pia
    Gäst

    Tack för hjälpen det fungerar hyfsat bra översättningen är väl inte hundra men jag är jätte nöjd. Pia

    #12115 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Nej, det blir nog aldrig riktigt helt perfekt med vanlig maskinell översättning, oavsett om det är Google eller någon annan tjänst som används är jag rädd :-/ Oavsett skönt att det åtminstone gick att förstå efter översättningen :-)

    #15070 Svara
    Mathias
    Gäst

    har tips på andra hemsidor som tillåter pdf text större än 60Mbit? jag har en jättestor text( en bok ) som är nästan dubbelt så stor, 112 Mb

    #15076 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Lyckas inte hitta någon faktiskt tjänst tyvärr. Däremot finns ju alltid möjligheten att dela upp PDF-filen i exempelvis två eller tre mindre filer och därefter översätta dem en och en. För att sedan klistra ihop dem till en fil igen. Inte den smidigaste lösningen kanske, men den bör fungera :-)

    För att dela upp en fil: https://www.ilovepdf.com/split_pdf
    För att sätta ihop flera filer: https://www.ilovepdf.com/merge_pdf

    #21856 Svara
    Svempa
    Gäst

    Undrar hur man ska gå tillväga för att översätta en engelsk pdf fil till Svenska med bilder och allt?
    Google translate i all ära, men bilderna kommer inte med. Ser ut som flugskit..

    #21862 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Jag har letat lite ytterligare, men jag hittar ingen tjänst som faktiskt fixar allt och bibehåller designen på dokumentet till 100% är jag rädd :-/ Kanske någon annan har något bra tips?

    Har du testat onlinedoctranslator.com/en/ enligt mitt första svar i denna tråd?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: Svar #12115 i Översättning av PDF-dokument
Information om dig:



Nya artiklar