Överföra Iphoto-bilder från extern hårddisk till "bilder"

Hem Datorer Överföra Iphoto-bilder från extern hårddisk till "bilder"

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #9871 Svara
    Johan Magbnberg
    Gäst

    Hej. Innan jag raderade allt på min dator sparade jag iphoto-biblioteket på en extern hårddisk. Nu undrar jag hur jag ska föra över dem till ”bilder”.

    #9872 Svara
    Christoffer
    Gäst

    Hej! Nu har jag ingen Mac-dator framför mig men om jag förstår det rätt ska du bara kunna kopiera tillbaka mappen med bilderna till Bilder-mappen.

    Se tex denna guide (på engelska) för hur man flyttar bilder mellan iPhoto och Bilder: https://www.igeeksblog.com/how-to-transfer-iphoto-library-to-photos-app-on-mac-os-x-yosemite/

    #9873 Svara
    Johan
    Gäst

    Hej och tack för att du svarat. Länken gav tyvärr inte det jag behövde få reda på. Jag har alltså en extern hårddisk med hela mitt iPhoto-bibliotek. När jag skulle ladda upp det på en annan Mac med bilder gick det inte. Kan det vara så att bilderna behöver konverteras?

    Efter att ha raderat min hårddisk (datorn var vääääldigt långsam) och uppgraderat från Lion till el Capitan (som ett mellansteg till High Sierra) har jag inte längre iPhoto och kan ju inte skaffa det heller. Annars hade väl det bästa varit att bara uppgradera OS:et och låta bilderna hänga med.

    #9874 Svara
    Johan
    Gäst

    …nu har jag lyckats.

    #9876 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Härligt! Orkar du dela med dig av lösningen? Så andra med liknande problem kan få hjälp på traven :-)

    #11298 Svara
    Mikaela
    Gäst

    Åhh detta är precis det jag skulle behöva veta! Kan nån berätta hur man gör ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Svar #9873 i Överföra Iphoto-bilder från extern hårddisk till "bilder"
Information om dig:



Nya artiklar