Mobilen ringer ej genom porttelefonen

Hem Mobilt & Surfplattor Mobilen ringer ej genom porttelefonen

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27736 Svara
    Rebecca
    Gäst

    Hej!
    Jag har problem med att min mobil inte fungerar tillsammans med porttelefonen i min hyresrätt.
    När någon ringer på porttelefonen så kommer dom direkt till mitt mobilsvar. Jag har berättat detta för min fastighetsskötare som påstår att det är något fel med min mobil eftersom att signalen iaf går fram till mobilsvar. Jag har ringt min mobiloperatör som har felsökt mitt nummer och även kollat inställningarna i mobilen men vi hittar inget fel. Så varför fungerar det inte?

    Mvh/Rebecca

    #27746 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Vad jätteunderligt! Den vanligaste anledningen till detta brukar (vad jag kan läsa mig till) vara att man ställt mobilen stör-ej-läge. Men jag gissar att det inte är fallet här och att du testat flertalet gånger och att du kan ta emot samtal från andra kontakter.

    Har du även testat med en annan telefon, bara för att se om det fungerar då eller inte?

    Annars är det enda jag kan komma på att numret från porttelefonen möjligen (av misstag) lagts till på listan över blockerade nummer på telefonen. På iPhone kommer du åt denna lista genom att gå till Inställningar > Telefon > Blockerade kontakter.

    På Android-telefoner finns inställningen (oftast) under Telefon > Mer (de tre prickarna) > Inställningar > Blockerade nummer.

    #27803 Svara
    Rebecca
    Gäst

    Hej!
    Ja, visst är det. Har inget stör ej läge på. Har tyvärr inte kunnat prova med annan telefon för min gamla har en annan kortstorlek. Finns heller ingen blockeringen på nummret. Har även provat stå med mobilen intill portellefonen för att se om det kunde vara dålig täckning upp till min lägenhet, men blev ingen skillnad där heller 😕

    #27858 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Men vad dumt! Jag skulle nog försöka hitta någon bekant eller så som eventuellt har samma SIM-kortsstorlek i sin telefon och testa att bara byta telefon. Fungerar det inte då heller bör ju gissningsvis felet ligga antingen hos själva porttelefonen alt. hos din operatör. Sen är det ju egentligen inte bättre, men då har vi åtminstone uteslutit att telefonen är problemet :-)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #27746 i Mobilen ringer ej genom porttelefonen
Information om dig:



Nya artiklar