Mobil till mamma (max 2.000kr)

Hem Mobilt & Surfplattor Mobil till mamma (max 2.000kr)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4967 Svara
    Steven
    Gäst

    Är på jakt efter en mobil till min mor. Hon har tidigare haft någon vikbar Doro-modell som nu har kastat in handduken. Hon stannar gärna kvar på Doro då hon gillar enkelheten men vill gärna ha en okej kamera i telefonen. Doro har ju ett gäng olika mobiler med kamera (och touch-skärm), typ 810,820, 825, 8030 osv.

    Är det någon större skillnad på dessa eller kan man köra på vilken som helst? Specifikationerna verkar ju vara ungefär desamma. Gissar att en 5mp-kamera är helt okej då bilderna inte ska skrivas ut i några stora format. Förmodligen endast som vanliga analoga-kort (alltså i samma storlek).

    Någon som har någon erfarenhet av dessa Doro-modeller? Hon är inte jättepigg på en iPhone eller så, utan vill mest kunna ta kort, kanske läsa någon dagstidning på nätet och ringa/sms.

    #4969 Svara
    Fredrik_P
    Gäst

    Har för mig att min mamma har en Doro 820. Har upplevt relativt få hur-gör-man-samtal angående den så den verkar iallafall vara enkel att använda :p

    Tror inte det är så jättestor skillnad på de olika modellerna. Men kan ha fel.

    #4980 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Nu har jag inte testat någon av dessa modeller mer än någon minut men de senare modellerna (typ 8030) har så vitt jag har för mig fått lite negativ kritik för att de är lite väl enkla. På gränsen till att istället bli svårare än vanliga smartphones.

    Doro 820 verkar dock ha fått bra betyg. Se t.ex. denna recension från m3. Den kanske kan vara något att satsa på?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Svar #4980 i Mobil till mamma (max 2.000kr)
Information om dig:



Nya artiklar