Minecraftappen stänger ner

Hem Mobilt & Surfplattor Minecraftappen stänger ner

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13866 Svara
    Ulrika
    Gäst

    Hej, jag har problem med minecraftappen på min iPad. Den startar upp när jag trycker på appen, skärmen blir sedan helt vit och sen stängs appen ner. Jag har provat att radera appen, starta om paddan. Har raderat hela innehållet på paddan och laddat ner appen igen men inget funkar. Har ni något tips? Sonen är förkrossad

    #13867 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Vad irriterande! Förstår att det inte är någon höjdare. Ni verkar inte vara ensamma med problemet. Dessvärre verkar det inte finns några riktigt konkreta lösningar på det.

    En sak som verkar ha fungerat för en del användare är att helt stänga av Wi-Fi-uppkopplingen och därefter testa att starta Minecraft-appen igen (Inställningar > Wi-Fi > Stäng av reglaget).

    Ska försöka se om jag kan hitta några andra tips, men detta verkar som sagt kunna fungera för en del. Sen om man måste göra detta varje gång man vill spela Minecraft är tyvärr oklart :-/

    #13868 Svara
    Ulrika
    Gäst

    Tack för tipset men det funkar tyvärr inte, tar tacksamt emot fler tips på saker att testa

    #13869 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Har försökt söka runt efter lite fler lösningar, men tyvärr verkar det inte finnas så många :-/ Däremot är det som sagt flertalet som upplevt samma problem. En del av dessa verkar ha fått det löst med en ny uppdatering av appen. Någon skriver även att det kan ha med att göra att det inte finns särskilt mycket lagringsutrymme kvar på iPad:en i fråga och att spelet då inte kan skapa de temporära filerna som behövs föra att det ska kunna starta ordentligt.

    Så om iPadens minne nästan är helt fullt kan det absolut vara värt att radera några appar/spel för att se om det hjälper.

    Ledsen att jag inte har någon lösning. Konstigt nog verkar det vara ett knepigt fel :-/

    #13870 Svara
    Ulrika
    Gäst

    Tack för att du letat, får testa igen om några dagar då och hoppas på att de har gjort något uppdatering av appen då.

    #13880 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Håller tummarna att det löser sig! Återkommer om jag stöter på några fler idéer!

    #13919 Svara
    Ulrika
    Gäst

    Kan det vara att paddan är för gammal och att den inte klarar någon uppdatering av appen som skett?

    #13920 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej igen! Även om det är extremt dumt kan det faktiskt vara möjligt. Om du går in i appen på App Store, finns det några kriterier för vilken variant av iPad man minst behöver ha?

    Antar att ni redan dubbelkollat att det inte går att uppdatera till någon ny mjukvaruversion för iPaden heller (Allmänt > Programuppdatering)?

    #13923 Svara
    Ulrika
    Gäst

    Hittar inga sånna specifikationer på apstore men verkar av recensionerna att döma som att många är drabbade av detta. Jag får nog sitta vackert i båten och vänta på att någon fixar appen

    #13935 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Förmodligen inser dem att det kanske inte är någon bra idé att helt plötsligt utesluta massvis med spelare pga. lite äldre hårdvara (om det nu är det som är problemet) och gör spelet spelbart igen i och med nästa uppdatering! Håller tummarna :-)

    (Dela gärna med dig om det löser sig framöver, om du har möjlighet och tid, ni verkar som sagt inte vara ensamma om problemet) :-/

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Svar till: Svar #13919 i Minecraftappen stänger ner
Information om dig:



Nya artiklar