Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Minecraft Windows 10 edition och pocket edition

Hem Spel Minecraft Windows 10 edition och pocket edition

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6997 Svara
    Hans
    Gäst

    Hej. Jag har skaffat mig Windows 10 edition på min laptop för ett tag sedan, tänkte spela i samma värld som barnen. De använder surfplatta (android) med pocket edition.
    Men av nån anledning så hittar inte min Win 10 edition deras värld. Det är inget problem att hitta världen och spela i den mellan deras surfplattor, men jag får inte fram den.
    Jag undrar om det har nåt att göra med att deras Minecraft-version är 1.0.3 och min är 1.1.0? Problemet är bara att det verkar inte gå att uppdatera deras version. Eller man kanske måste avinstallera Minecraft på deras plattor först, för att sedan kunna uppdatera?
    Tacksam för hjälp.

    #7000 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Det ska ju faktiskt (vad jag kan läsa mig till) fungera alldeles utmärkt att köra Windows 10 Edition tillsammans med Pocket Edition så det borde ju inte strula. Testa dock att gå in på Options/Settings i Windows 10-versionen av spelet och dubbelkolla så Local Server Multiplayer är aktiverat. Löste det problemet?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #7000 i Minecraft Windows 10 edition och pocket edition
Information om dig:



Nya artiklar