Laga kass hårddisk

Hem Datorer Laga kass hårddisk

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #7940 Svara
    Masse
    Gäst

    Kan man med hjälp av en nätverkskabel mellan 2 stationära datorer försöka laga den kassa hårddisken ? Eftersom jag inte får igång den kan jag ju inte köra reperationsprogrammet. Är windows 10 på den o tänkte fösöka laga den o formatera o lägga om windows.
    Eller finns något smidigare lättare sätt ?
    Tacksam för Svar Masse

    #7941 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Det är möjligt att det kanske går att använda en nätverkskabel för att på något sätt överföra installationsfiler etc. mellan två datorer. Dock gissar jag att det är extremt knepigt att få det att fungera.

    Det smidigaste är förmodligen att installera om hela Windows med hjälp av ett USB-minne (t.ex. genom vår guide, länk). Guiden har något år på nacken, men bör fortfarande fungera fint att följa. Tänk på att allt innehåll på hårddisken raderas när du följer guiden (och formaterar hårddisken på den ”trasiga” datorn).

    Du kan också testa att följa den länkade guiden till steg 4.2. Istället för att välja ”Installera nu” väljer du istället ”Reparera den här datorn”. Då kan du köra reparationsprogrammet direkt från USB-minnet, och om du har tur – lyckas reparera den icke-fungerande datorn.

    #7942 Svara
    Masse
    Gäst

    oK SKA TESTA IMORGON TACK SÅ MKT

    #7943 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Lycka till! Hoppas det löser sig :-)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #7942 i Laga kass hårddisk
Information om dig:



Nya artiklar