Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Köpa ny router, vilken ska man ha?

Hem Nätverk & Trådlöst Köpa ny router, vilken ska man ha?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5379 Svara
    Leija
    Gäst

    Min gamla router (en D-link) är så himla seg. Har 100/10 internet, men får ut långt ifrån det med det trådlösa. Tittade runt lite och det finns ju så sjukt många olika routrar.

    Vilken ska man välja? Vill bara ha en vettig som kan skicka trådlöst i okej hastighet. Bor på cirka 60kvm om det spelar någon roll med längden signalerna ska skickas och så.

    #5380 Svara
    FridA
    Gäst

    Jag har en Asus (denna). Fungerar hur bra som helst. Har inte testat hastigheten något, men har aldrig märkt att det laggar eller segar ner något alls. Bor också på 60 kvadrat.

    #5382 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Precis som du skriver finns det en uppsjö routrar på marknaden. Enligt mig var det mycket krångel med D-links routrar tidigare, men på senare år har de börjat hålla en något bättre kvalitet. Routrar är ju (återigen enligt mig) en typiskt produktkategori där en modell fungerar perfekt för en person och inte alls för en annan.

    Jag skulle nog rekommendera att kolla lite på t.ex. prisjakt eller de olika nätshopparna efter modeller kring vad du kan tänka dig lägga på en router och se vad de fått för betyg. Även om de billigaste modellerna ofta fungerar okej börjar routrar bli en så pass viktigt sak idag (i och med allt som är uppkopplat) att det kan vara värt att lägga några extra hundralappar på en som fått bra recensioner.

    Personligen föredrar jag Asus som märke på routrar, men har även relativt bra erfarenhet av TP-Link. I dagsläget kör jag dock en Apple AirPort Extreme eftersom den passade bäst in i inredningen (enligt någon annan i hushållet). Dock fungerar den helt problemfritt så jag klagar inte. Räckvidden kunde dock varit något bättre.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Svar #5380 i Köpa ny router, vilken ska man ha?
Information om dig:



Nya artiklar