Installera windows

Hem Datorer Installera windows

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11821 Svara
    Jim
    Gäst

    Hej! Hjälp försökte installera om windows 10 formaterade om c disk så nu är windows borta kan inte få den att ladda ned windows 10 som jag har på sticka. Får svaret det går inte att installera windows på enhet 0,partition 2 sedan står det kontrollera diskens styrenhet är aktiverad i datorns bios-meny.
    När jag väljer drivrutin från usb enheten så står det det gick inte att hitta några signerade enhetsdrivrutiner.kontrollera att rätt drivrutiner finns på installationsmediet är det bara att köpa en ny dator nu? Mvh jim

    #11822 Svara
    Jim
    Gäst

    Hej igen. Kom å tänka på att du sa att du skulle ha tagit bort alla partitioner det kanske är det jag får göra och skapa nya för att komma vidare med installationen ursäkta att jag är så virrig.

    #11823 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Jim! Precis som du skriver tror jag det är detta som är felet. Du ska inte behöva ladda in några speciella drivrutiner från USB-enhet för att installera Windows 10. Men jag gissar att problemet är att det finns partitioner kvar. Testa att radera samtliga. Markera därefter hårddisken och försök gå vidare så bör en partition skapas automatiskt och Windows förhoppningsvis installeras som det ska!

    Du behöver absolut inte köpa ny dator :-) Det ska utan tvekan gå att lösa.

    // Christoffer

    Edit: Tänkt också på att allt på datorn raderas när du tar bort partitionerna. Nu tror jag redan du har koll på det, men det skadar inte att upprepas några gånger oavsett!

    • Det här svaret redigerades för 4 år, 11 månader sedan av Christoffer.
    #11829 Svara
    Jim
    Gäst

    Hej! Jag undrar kan man kopiera D disken till sticka eller något? D disken har jag inte rört och det står att den är avsedd försystemet läste att windows kunde va sparat på den. Tänkte I fall om installationen skulle gå snett. Mvh jim

    #11830 Svara
    Christoffer
    Gäst

    Du har helt rätt i att det möjligen finns en säkerhetskopia av Windows sparad på en annan partition. Så vitt jag kommer ihåg skapar Windows under installationen själv också en partition med diverse filer som behövs för att systemet ska fungera. Detta kan också vara D-partitionen du ser.

    Jag skulle säga att det förmodligen är helt riskfritt att ta bort samtliga partitoner och därefter installera Windows direkt på den tomma hårddisken som blir kvar efter att alla partitioner är borttagna.

    Du kan ju också välja att lämna D-partitionen om du skulle vilja. Att kopiera den till ett USB-minne eller liknande kanske går på något sätt. Dock gissar jag att det blir svårt att faktiskt använda de kopierade filerna på något vettigt sätt, då de (förmodligen) är filer som Windows själv skapade när det installerades första gången.

    #11860 Svara
    Jim
    Gäst

    Hej! Har tränat på att ominstallera windows 10 första och andra gången försvann allt men tredje gången så var bakgrundsbilden kvar och en gång senare finns alla mina bilder kvar vad beror det på? Jag valde ju det undre allternativet av dom två. Med vänlig hälsning jim.

    #11861 Svara
    Jim
    Gäst

    Hej! såg att mina bilder låg sparade på one drive kanske därför dom inte försvann vid ominstallationen. Hur dom nu kunnat hamna där Med vänlig hälsning jim.

    #11862 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Jim! Det låter som en mycket trolig förklaring att bilderna fördes vidare om du hade ett Onedrive-konto kopplat till datorn. Tror även att just bakgrundsbilder kan sparas i ”molnet” tillsammans med din Onedrive-inloggning och därför komma med till nästa installation av Windows.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: Svar #11830 i Installera windows
Information om dig:



Nya artiklar