Radera gammalt Google-konto (Android)

Hem Mobilt & Surfplattor Radera gammalt Google-konto (Android)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13502 Svara
    Waneleha
    Gäst

    Hej,

    min dotter har fått en begagnad mobil Samsung Galaxy S7 på sitt nya jobb, och en annan anställd har haft den innan men inte raderat sitt google konto i den. Kan man på något vis ta bort det eller måste man få tag i den tidigare anställda för att den personen ska ta bort det?

    #13528 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Rent krasst ska det inte gå att radera ett Google-konto som använts med telefonen tidigare utan att känna till lösenordet. Vilket är en säkerhetsåtgärd om telefonen t.ex. blir stulen. Även om telefonen återställs till fabriksinställningarna verkar det som att den kommer fråga efter lösenordet när den startas upp. Det smidigaste vore nog att försöka få tag i personen som hade telefonen innan och be denne ta bort sitt google-konto.

    Om inte det är möjligt (och t.ex. detta tillvägagångssätt fungerar) verkar det finns en del guider om att komma runt låsningen. Tyvärr har jag aldrig försökt mig på detta så vågar inte lova om det fungerar eller inte.

    I det fallet skulle jag oavsett rekommendera att börja med att se igenom denna artikel. Framförallt är det, gissningsvis, det sista steget ”Bypass Google Account Verification Using an APK Tool” som verkar vara ett tillvägagångssätt en del säger sig kunna lyckats med. Dock är jag som sagt osäker på om det fungerar eller inte.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #13528 i Radera gammalt Google-konto (Android)
Information om dig:



Nya artiklar