Glömt koden till min Galaxy S6 – Är det helt kört?

Hem Mobilt & Surfplattor Glömt koden till min Galaxy S6 – Är det helt kört?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6606 Svara
    Stuart
    Gäst

    Har alltid låst upp telefonen (Samsung GAlaxy S6) med fingeravtrycksläsaren. Dock krävdes det nu tydligen att jag skriver in låskoden (inte PIN-koden) efter att telefon startat om. Har dock inte den blekaste aning om vilken kod jag har….

    Kan man återställa telefonen på något sätt? Har inget viktigt eller så på telefonen egentligen så det gör inget om allt försvinner. Eller är jag helt rökt? Kan jag kanske gå tillbaka till där jag köpte telefonen (Phonehouse) och höra om de kan hjälpa till? Har kvitto kvar, men tror garantin har gått ut…

    #6611 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej, förmodligen går det att göra en återställning via återställningsmenyn i Android. För att komma åt den gör du följande:

    1. Stäng av telefonen
    2. Håll inne Volym Upp + Hemknappen och tryck sedan ned På/Ström-knappen.
    3. Fortsätt hålla samtliga tre knappar intryckta tills telefonen startar och du ser ”samsung Galaxy…-texten”. Släpp därefter alla tre knapparna
    4. Vänta tills du ser en del menyalternativ på skärmen.
    5. Använd nu volym upp och ned för att stega uppåt och nedåt i menyn.
    6. Gå till alternativet ”Wipe data/factory reset”.
    7. Tryck en gång på På/Ström-knappen för att starta en återställning av telefonen.

    Själva återställningen kan ta ett litet tag, så ha tålamod. Processen beskrivs t.ex. här: https://www.youtube.com/watch?v=-Y-aHwdjAZA

    Tänk på att ALLT som finns på telefonen raderas när du gör detta. Dock är det (så vitt jag vet) enda sättet att bli av med en bortglömd låskod.

    #29478 Svara
    Molly
    Gäst

    tack asså du räddade mitt liv

    #29479 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Underbart! :-D

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #29479 i Glömt koden till min Galaxy S6 – Är det helt kört?
Information om dig:



Nya artiklar