Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Går inte att länka mitt headset till bluetooth

Hem Nätverk & Trådlöst Går inte att länka mitt headset till bluetooth

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #8841 Svara
    Joel
    Gäst

    För några dagar sedan köpte jag ett headset från Marshall. Första gången gick det bra att länka det till bluetooth i min dator, men sedan dess har det inte funkat alls. Jag måste starta om mitt headset för att det ens ska synas i listan över bluetooth-enheter, och när jag försöker länka det får jag felmeddelandet ”Försök igen och kontrollera att det fortfarande går att identifiera din/ditt Bluetooth-headset”. Vad är det för fel? Jag använder Windows 8.1.

    #8842 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Förmodligen behöver du ställa hörlurarna i sökläge med hjälp av att hålla in en viss knappkombination eller liknande. Nu skriver du inte vilken modell av Marshall-headset du har, men för t.ex. Major II verkar det som att du ska trycka två gånger på av/på-knappen när du har headsetet i påslaget läge. Lampan på headsetet ska då börja blinka blått varpå det bör dyka upp som en ny enhet (högst upp) i datorns lista över Bluetooth-enheter.

    Det finns ganska detaljerade instruktioner direkt hos Marshall (dock på engelska): https://support.marshallheadphones.com/hc/en-us/articles/115005148765-How-to-Major-II-Bluetooth-Connect-to-Bluetooth

    Varför du måste göra på detta sätt för att ansluta till nya enheter är helt enkelt för att annars skulle headsetet gå och ansluta till allt möjligt hela tiden och andra skulle lätt kunna ansluta till ditt headset utan att du vill det :-)

    #8843 Svara
    Joel
    Gäst

    Tack så mycket! Det funkade :)

    #8844 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Härligt! Kul att kunna vara till hjälp!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #8843 i Går inte att länka mitt headset till bluetooth
Information om dig:



Nya artiklar