Gå tillbaka till gamla Gmail, hur gör man?

Hem Övrigt Gå tillbaka till gamla Gmail, hur gör man?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10366 Svara
    Fredrick
    Gäst

    Öppnade precis min g-mail och såg att de ändrat hela utseendet på den. Gillar inte alls den nya looken! Vet någon hur man går tillbaka till den gamla? /Fredrick

    #10367 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Noterade faktiskt detta själv tidigare idag! Nu vänjer man sig väl säkert, men som med alla nya designuppdateringar ser det lite ovanligt ut.

    För att gå tillbaka (som jag gjorde :P) klickar du på Kugghjulet uppe till höger (om du öppnar Gmail via en datorwebbläsare). Välj sedan ”Återgå till Klassiska Gmail”.

    // Christoffer, enkelteknik.se

    #10518 Svara
    anki
    Gäst

    Nja så enkelt var det inte att återgå till gamla Gmail, då det i kugghjulet inte finns alternativet ”återgå till klassiska Gmail

    #10519 Svara
    ingvar karlsson
    Gäst

    samma ”problem” gillar inte nya gmail så hur få tillbaka det gamla?

    #10520 Svara
    Marga
    Gäst

    Nä, precis, att återgå till klassiska gmail är borttaget. Förra veckan kunde man det men inte nu.
    Jag byter snart till nåt annat. Så jobbigt med denna nya.

    #10521 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Det stämmer som ni skriver Anki och Ingvar. Google verkar nu ha tagit bort möjligheten att återgå till den tidigare layouten. Det bästa alternativet jag hittat hittills är att klicka på kugghjulet och välja ”Visningstäthet” följt av ”Kompakt”.

    Det ser inte exakt ut som det gjorde tidigare, men man får åtminstone en bättre översikt över mejlen än i standardläget.

    // Christoffer, enkelteknik.se

    #10578 Svara
    Harriet Sohlman
    Gäst

    Hur går man tillbaka till klaasisk gmail. Vill inte ha den urdåliga nya versionen

    #10581 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Tyvärr verkar det inte längre gå att komma tillbaka till den klassiska versionen :-/ Bästa tipset (som jag hittat än så länge) är att göra som jag skriver i inlägget ovanför och välja ”Visningstäthet” följt av ”Kompakt” i Inställningarna.

    // Christoffer, enkelteknik.se

    #10665 Svara
    ida
    Gäst

    Hej
    Jätteproblem…vi tillbaka till det gamla men hittar inte ens kugghjulet..buuu

    #10666 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Ja, lite trist är det allt :-/ Kugghjulet ska finnas uppe till höger om du går in på din G-mail via en vanlig datorwebbläsare.

    #11012 Svara
    Boel Bissmarck
    Gäst

    Hur får man bort den där siffran som har dykt upp framför konversationerna? Varför har efternamnet försvunnit i Utkorgen? Hur får man dit det igen? Hoppas Google själva svarar nu :-)

    #11013 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Så vitt jag vet indikerar siffran antalet meddelanden i en konversation. Lyckas dessvärre inte hitta något kring hur man eventuellt tar bort den :-/ Däremot kan du ju alltid välja att hålla mejlen separata och inte visa dem i en konversation genom att gå till Kugghjulet > Inställningar. Scrolla nedåt en liten bit och ändra inställningen under Konversationsvy.

    Angående vilket namn som visas när du skickar e-post kan också det ändras i inställningarna. Vi har en guide för just det, som du hittar här.

    Det hade ju varit häftigt om Google själva svarade ja :P

    #11968 Svara
    Frigga Larsson
    Gäst

    Hej Christoffer.
    Fältet inkorgen,stjärnmärkt, uppskjutet, utkast skickat osv glider åt vänster så fort jag ställer mig i maillistan. Hur får jag den att alltid vara ”öppen”? Jag fullständigt avskyr att ”hämta” den delen. Om du förstår vad jag menar.
    Mvh Frigga

    #11970 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Ja, det är en rätt osmidig funktion kan jag också tycka. Tack och lov går den relativt enkelt att ändra. Högst upp till vänster i Gmail-fönstret finns det tre streck. Dessa ser ut att vara någon form av meny, dock är inte det fallet, utan de tre strecken är istället en knapp för att växla mellan just den infällda menyn och den utfällda. Gmail - Återställa meny

    #11975 Svara
    Frigga Larsson
    Gäst

    Hej igen.
    Så jä-a enkelt!! Tusen tack!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
Svar till: Svar #11970 i Gå tillbaka till gamla Gmail, hur gör man?
Information om dig:



Nya artiklar