Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Flytta med nedladdade spel från Xbox 360 till Xbox One

Hem Spel Flytta med nedladdade spel från Xbox 360 till Xbox One

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5791 Svara
    Henrik J
    Gäst

    Hej! Ska precis till att beställa ett Xbox One, framförallt för Forza 3. Men blev lite fundersam hur det är med att flytta över nedladdade spel från 360 till One? Har tex. Minecraft (nedladdat) till vanliga 360. Samt Perfect Dark, Banjo Kazzoie och några andra sådana ”gamla” spel.

    Följer de med till One:en eller behöver man köpa dem på nytt? Vet att bara vissa spel (som man har på skiva) är bakåtkompatibla, har inte jättemånga och de jag har verkar som de ska fungera på One enligt listan på microsofts hemsida. Men de nedladdade hittar jag ingen bra info om…

    #5792 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Så vitt jag vet går nedladdade versioner av gamla spel (typ Perfekt Dark) att spela även på One. De är kopplade till ditt konto och bör dyka upp automatiskt när du loggar in med ditt Live-konto på den nya enheten.

    Har du däremot köpt och laddat ned spel som endast är för just Xbox 360 (typ Minecraft Xbox 360 Edition) kommer detta inte fungera på One. Där blir du tvungen att köpa en ny kopia av Minecraft som är utvecklad just för One.

    Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men det är vad jag kan läsa mig till åtminstone :-)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #5792 i Flytta med nedladdade spel från Xbox 360 till Xbox One
Information om dig:



Nya artiklar