Warning: Illegal string offset 'font_awesome' in /home/enkeltek/enkelteknik.se/wp-content/plugins/td-composer/includes/tdc_main.php on line 398

Får inte Pokémon Go att fungera på ny iPhone (GPS signal not found)

Hem Spel Får inte Pokémon Go att fungera på ny iPhone (GPS signal not found)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6068 Svara
    Emelie
    Gäst

    Vet inte varför det inte funkar. Har slagit på Platstjänster under Integritetsskydd, Wi-Fi samt testat att vara utomhus. Men ingen skillnad! Vad missar jag?

    #6077 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Testa att under Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster också scrolla ned bland de appar som finns i listan. Klicka på Pokémon Go och välj När appen används (eller Alltid).

    Gör det någon skillnad?

    #6090 Svara
    Emelie
    Gäst

    Det funkade perfekt! Tack! :-D

    #6670 Svara
    Camilla
    Gäst

    Jag får det inte heller att funka.
    Allt är påslaget, har haft samma mobil i 2 år och vips en dag så hittar den inte gps. Spelet bara maler och är helt grönt

    #6671 Svara
    Fredda
    Gäst

    Hade samma problem en gång för någon månad sedan. Löste sig genom att starta om mobilen. Kolla också så platstjänster år påslagna i inställningarna.

    #6673 Svara
    Camilla
    Gäst

    Provade att starta om men det hjälpte inte.
    Platstjänster är alltid igång och allt fungerade som vanligt och en dag så gjorde inget det.
    Jag har gett upp 😂

    #6674 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Camilla, vad knepigt :-/ Har du uppdaterat både telefonen och Pokémon-appen till senaste versionerna? Om det är något som krockar där? Fungerar GPS:en när du använder bara t.ex. Google Maps?

    #8709 Svara
    Christina
    Gäst

    Hej! Ny telefon gps signal fungerar ej på pokemon go. Har testat era förslagna åtgärder utan resultat. Vi har hallon som abonnemang kan det ha någon betydelse. Har gps signal på Google maps.

    #8724 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Jag antar att ni redan testat att faktiskt vara utomhus med telefonen och starta spelet, om inte, prova det till att börja med! Andra vanliga sätt att fixa problemet med GPS verkar vara t.ex. att slå på flygplansläge och därefter slå av det. Starta även Wi-Fi om det inte redan är påslaget (även om ni inte är uppkopplade mot något Wi-Fi-nätverk).

    Fungerar det ändå inte kan ni också testa att återställa alla nätverksinställningar via Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk.

    #12070 Svara
    Casper
    Gäst

    Hej era tips fungerar nt för mig :/ har prövat allt

    #12073 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Casper! Fungerar GPS-tjänsterna på din telefon i övrigt (t.ex. Google Maps)? Vilken telefon använder du?

    #12562 Svara
    Johan
    Gäst

    Testat alla förslag och google maps fungerar. Ändå är det GPS signal not found🙈😢 Fler förslag?

    #12564 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Önskar jag hade några fler bra idéer :-/ Vilken telefon använder du Johan?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
Svar till: Svar #6077 i Får inte Pokémon Go att fungera på ny iPhone (GPS signal not found)
Information om dig:



Nya artiklar