Extern hårddisk syns inte i Finder, hur ska man då kunna formatera om den?

Hem Datorer Extern hårddisk syns inte i Finder, hur ska man då kunna formatera om den?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15653 Svara
    Jejja
    Gäst

    Hej
    jag har läst din sida om råd när mac inte finner den externa hårddisken i Finder och jag har följt alla råd men det sista kan jag inte följa dvs uppmaningen att formatera om den externa hårddisken. Hur ska jag kunna göra det på min egen dator om den externa hårddisken inte syns i Finder?
    När den externa hårddisken är inkopplad så blinkar den den blått och ibland är det blåa ljuset helt stilla, så den externa hårddisken får alltså ström från datorn. Jag har också provat att byta ut usb kabeln men det hjälpte inte heller. Vad ska jag göra? mvh Jejja

    #15656 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Jag antar att det är denna artikel du tänker på: https://www.enkelteknik.se/visa-externa-harddiskar-och-usb-minnen-pa-skrivbordet-pa-mac?

    Vad händer om du öppnar Diskhanteraren? (Klicka på Sök-symbolen uppe till höger och skriv Diskhanteraren.) Syns hårddisken här?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #15656 i Extern hårddisk syns inte i Finder, hur ska man då kunna formatera om den?
Information om dig:



Nya artiklar