Endast blockera sms på iphone?

Hem Mobilt & Surfplattor Endast blockera sms på iphone?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #18945 Svara
    Ruby
    Gäst

    Hej!
    Jag undrar om det finns något sätt att blockera någons sms men att hen fortfarande kan ringa?
    Det jag vill uppnå är att hen ska ha en dialog med mig istället för att sms-spamma.
    Skulle bli så grymt glad om det finns en lösning som jag inte har hittat än!:)

    #18952 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Så vitt jag kan hitta finns det tyvärr inget sätt att blockera någon från att bara skicka SMS men ändå kunna ringa.

    Det närmaste jag kommer är att du kan klicka på SMS-konversationen i Meddelanden och därefter peka på personens namn högst upp. Välj info och aktivera ”Göm notiser”. Detta gör att du inte får några notiser om nya meddelanden för just den specifika konversationen, däremot kommer ju tyvärr fortfarande meddelandena fram till dig.

    #30809 Svara
    Crippa Karlsson
    Gäst

    Jorå det går ! Om du går in på kontaktakter välj ändra och blockera längst ner i röd text … Då kmr varken
    sms elr ringsamtal fram .. Om Du sen går in på kontakten igen och väljer
    ljud/signal sen går högst upp på den sidan o väljer förbigång i nödsituation
    då kan den personen bara ringa dig!! Var det svar ?

    #30818 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Inte testat detta själv, men ett grymt tips! :-) Tack för att du delade med dig!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Svar #18952 i Endast blockera sms på iphone?
Information om dig:



Nya artiklar