Alarm på iPhone 11

Hem Mobilt & Surfplattor Alarm på iPhone 11

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #18978 Svara
    Karin Lagerqvist
    Gäst

    Hej har köpt en ny iPhone och förra veckan ställde jag klockan på ringning kl 8:00, och det fungerade. Nästa morgon ringer mobilen 1 signal kl 8:00, trots att jag inte satt den på ringning!? Samma nästa morgon. Då tog jag bort den gamla tiden helt och då står det väckarklocka – inga larm. Lik förbaskat ringde mobilen nästa morgon 1 signal! Jag har inte ställt in något schemalagt alarm. Vet du hur jag får bort detta eller vad som kan vara fel?
    Med vänlig hälsning, Karin

    #18983 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej! Jag skulle gissa på att det är ”Läggdags”-funktionen som spökar. Om du går in på Klocka-appen och pekar på Läggdags (längst ned i mitten), står det möjligen kl. 08.00 där? :-)

    #19023 Svara
    Karin Lagerqvist
    Gäst

    Hej nej det står ingenting där

    #19027 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hm, vad underligt! Har du testat att starta om telefonen sedan problemet uppstod? Om det skulle vara så att någon inställning låst sig Klock-appen och ligger kvar även fast alarmet är borttaget?

    Annars är min nästa gissning att det är någon annan app som framkallar ljudet (som möjligen har samma ljud för notifikationer som du har som alarm-ljud). Dyker det upp något på skärmen när alarmljudet går igång med en signal eller låter det bara?

    #19031 Svara
    Karin Lagerqvist
    Gäst

    Hej på morgonen står det saker som hänt bl a alarm, idag gick jag in där och drog notisen åt vänster och tryckte på ändra, där stod något om realtid och en signal förstod inte riktigt men tog bort bocken där och vilken signal sedan fanns ett alternativ jag tryckte på som vat: sluta spela.
    Nu efteråt får jag inte fram den sidan annars kunde jag fotat den. Får se om den slutar ringa imorgon bitti….

    #19032 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej igen, hm, extremt underligt. Men ja, om du får fram skärmen igen vore det superintressant med en bild för att se vad som försiggår. Det finns inget under Timer (i Klock-appen) eller så som på något sätt hamnat på repeat?

    #22239 Svara
    Jonas
    Gäst

    Hej! Jag har precis samma problem efter att jag bytte telefon för två veckor sedan.. hittade ni någon lösning? Mvh Jonas

    #22257 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Jonas! Jag fick aldrig något mer svar från Karin i tråden kring detta så vet inte om hon lyckades få rätsida på det tyvärr. Antar att du kolla ”Läggdags-funktionen” och allt sådant också.

    Lyckats läsa mig till att vissa tydligen haft detta problem med en viss mjukvaruuppdatering av telefonen men att det sedan löst sig med nästa uppdatering så om du inte har den senaste versionen av iOS är det ju en uppdatering något att börja med att testa.

    • Det här svaret redigerades för 3 år, 4 månader sedan av Christoffer.
    #22267 Svara
    Jonas
    Gäst

    Hej! Tack så mycket för att du tar dig tid att hjälpa till! Jag testar att uppdatera telefonen inatt och ser hur det blir med larmet imorgon. //Jonas

    #22268 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Håller tummarna att det löser sig! :-)

    #22298 Svara
    Jonas
    Gäst

    Det fungerade tyvärr inte med uppdateringen heller… jag letar vidare och återkopplar om jag löser det. Annars är det väl bara att njuta av tidiga mornar även på helgen:)

    #22303 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Vad surt att det inte löser sig. Ska se om jag lyckas hitta något mer och återkommer då också. Återkoppla hemskt gärna om du hittar en lösning på det!

    Måste dock säga att din attityd till problemet är den bästa jag hört på länge! :-) Plus att det är rätt skönt med tidiga helgmornar, när man väl kommer upp :-D

    #22329 Svara
    Jenny
    Gäst

    Å så skönt med igenkänning! Jag har samma problem, första dagen med ny iPhone 11 ställde jag alarmet på 05.45 och 06.00. Ringer sedan dess en signal vardera klockslag. Har liksom vant mig nu, däremot inte hunden som går igång och hoppas på morgonpromenad… Hoppas det finns en lösning!

    #22347 Svara
    Christoffer
    Keymaster

    Hej Jenny! Jag har inte lyckats hitta någon garanterad lösning, men Läggdags-läget verkar vara den funktion som ställer till det för de flesta. Flera lösningar som verkar fungerat för vissa är att:

    – Be Siri stänga av alla alarm

    – Ställa ett nytt alarm på exakt samma tid som det/de gamla och därefter ta bort det/dem

    – Radera alla alarm i klock-appen, tvångsavsluta appen och starta om telefonen

    – Göra en backup av telefonen (t.ex. via iTunes) och därefter återskapa telefonen från backupen.

    #22350 Svara
    Jenny
    Gäst

    Stort tack Christoffer! Jag har provat allt utom att återställa telefonen, kanske får göra det…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
Svar till: Svar #22329 i Alarm på iPhone 11
Information om dig:



Nya artiklar