Svar till: Läsa Micro SD-kort från Baby Monitor

Hem Övrigt Läsa Micro SD-kort från Baby Monitor Svar till: Läsa Micro SD-kort från Baby Monitor

Christoffer
Keymaster

Tack! Fast nej det var inte helt lätt var jag rädd :-/ Det enda jag lyckas hitta om den är ju, som du redan har full koll på, att den stöder micro-SD-kort. Det verkar heller inte finnas några tecken på att kortet ska gå att läsas utanför själva kameran. Så det är möjligt att det formateras för att på något sätt vara en del av kamerans övriga internminne (lite som man kan göra med vissa mobiltelefoner). Tar man sedan ur kortet blir det i stort sett oläsligt då det saknas information kring hur det ska läsas.

Du skulle kunna testa att skicka ett mejl till 24.se och höra om de har någon mer information, men jag tvivlar på att de kan ge så mycket mera än vad som står på hemsidan.

Annars finns ju också, den lite krångligare möjligheten, att använda ett dataräddningsprogram för att försöka få tag i filerna på minneskortet. T.ex. RecoverIT. Jag har inte testat programmet i fråga, men det verkar rekommenderas här och där för att just återfå data från oläsliga minneskort.

Ledsen för inga bra svar alls egentligen :-/

Nya artiklar