Svar till: Koppla Dator- TV samt ljud på blåtand ifrån Datorn

Hem Ljud & Bild Koppla Dator- TV samt ljud på blåtand ifrån Datorn Svar till: Koppla Dator- TV samt ljud på blåtand ifrån Datorn

Christoffer
Keymaster

Hej! Det beror lite på om du kan tänka dig att köra med en kabel till TV:n eller inte. Med kabel är ju absolut det snabbaste sättet. Då räcker det med en vanligt HDMI-kabel (eller motsvarande som passar i datorn) mellan de båda enheterna för att få bild (och ljud).

Vill du köra trådlöst och har en Apple-dator är nog det smidigaste att köra en Apple TV till TV:n, vilket gör att du kan dela bilden från datorn till Apple-TV:n och själva TV:n. För Windows-datorer skulle jag nog rekommendera att testa en Microsoft Wireless Display Adapter (länk). Jag har inte testat denna själv, men enligt recensioner ska det fungera helt okej.

Tänker du dock spela på TV:n från datorn skulle jag säga att HDMI-kabel är det enda som kommer fungera riktigt bra då du får en liten fördröjning mellan dator och TV med de trådlösa alternativen.

För ljudet ska det ju bara vara att ansluta datorn till JBL-högtalaren via datorns inbyggda Bluetooth-funktioner. Skulle datorn inte ha Bluetooth går det ju att köpa en USB-adapter med Bluetooth (t.ex. denna) och köra via denna.

Nya artiklar