Svar till: LG-TV visar meddelandet ”Felaktigt format”
Hem › Ljud & Bild › LG-TV visar meddelandet ”Felaktigt format” › Svar till: LG-TV visar meddelandet ”Felaktigt format”
Hej! Det skulle ju kunna vara så att vad det än var som gjorde att HDMI-portarna slutade fungera spridit sig till andra delar av TV:n. Oavsett skulle jag först och främst testa att se om det fungerar att koppla in något annat via uttaget i fråga (t.ex. en spelkonsol). Ger den bild (eller om du inte har möjlighet att testa någon annan enhet i uttaget) skulle jag göra en fabriksåterställning av Chromecasten.
Följ stegen här för att göra det: https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=sv (tänk på att alla inställningar raderas vid en återställning och att Chromecasten behöver ställas in som om den vore ny efteråt).
Gör detta ingen skillnad är det nog till TV:ns inställningsmenyer jag också skulle vänt mig. Förmodligen har ju TV:n någon form av återställningsfunktion också. Som en sista utväg kan denna förmodligen vara värd att testa. Tänk dock på att alla kanalinställningar, sökningar etc. försvinner vid en sådan fabriksåterställning!